• Sops

Otroligt törstig i vecka 7?

Jag är gravid i vecka 7 och har sedan en dryg vecka tillbaka känt mig så otroligt törstig. I vanliga fall räcker det med att drick ett eller två glas vatten så försvinner törsten men nu kan jag dricka fyra-fem glas och törsten försvinner ändå inte.
    Har väldigt torra läppar och mår tyvärr väldigt illa så det blir lite extra jobbigt när jag istället för att äta måste dricka så mycket.
    Inte kan väl graviditetsdiabetes komma så tidigt?

• Svar på tråden Otroligt törstig i vecka 7?
  • Dimitra

Jag var också helt galet törstig när jag väntade mitt andra barn. Det är sex år sedan men minns fortfarande hysterin

Det gick över kring v 10.

Ett tips är att ha lite smak i vattnet så läskar det bättre och du behöver inte dricka samma mängd. Citron, ingefära, gurka, ananas etc.

The Dimitra universe.
  • Sops
    Dimitra skrev 2016-12-26 19:26:49 följande:

Jag var också helt galet törstig när jag väntade mitt andra barn. Det är sex år sedan men minns fortfarande hysterin

Det gick över kring v 10.

Ett tips är att ha lite smak i vattnet så läskar det bättre och du behöver inte dricka samma mängd. Citron, ingefära, gurka, ananas etc.

The Dimitra universe.
    Tack för tipsen! Drack mycket citronvatten innan jag blev gravid men slutade med det när jag började må illa. Men ska helt klart börja med det igen :)
Svar på tråden Otroligt törstig i vecka 7?