• splatteglatt

yrsel eller annat?

Snart är jag i tredje trimestern och första gången då jag stod framför spegeln och sminkade mig så vart jag plötsligt yr och hörseln blev nedsatt, kände hur hela kroppen bultade i takt med mitt hjärta och jag kunde se det också! Hade också svårt att andas, varmt var det också så svettades som en gris. Det var så otroligt obehagligt! Jag lade mig i soffan och det känns mycket bättre nu tack gode gud...men vad beror det på? inte blodet väl eftersom jag tar ju järntabletter för det.

är det något allvarligt eller är det i samband med graviditeten? Barnet mår dock bra eftersom hon sparkar som en tok nu.

• Svar på tråden yrsel eller annat?
  • Frost

Så känns det när jag får blodtrycksfall, blir svimfärdig också. Äter blodtryckssänkande så upplever det några gånger på dag nu. (Är gravid i v18) Är ingen fara, men om det blir återkommande så ring bm så kan de kolla blodtrycket på dig :)

• Anonym (Anna)

Förlåt om jag säger detta men de låter som meniers sjukdom vilket är helt ofarligt men mycket obehagligt. Sök på de och se om de stämmer på dig!

Svar på tråden yrsel eller annat?