Bonusdottern låter inte mina saker vara ifred
OBS. Jag vet att det finns mycket värre problem än det jag ska skriva om, men detta är så otroligt irriterande i min vardag och jag vill ha hjälp att hantera det.
Min bonusdotter låter inte mina saker vara ifred. Jag VET att hon använder mina ansiktsprodukter, rakhyvel och liknande. Jag blir ganska irriterad och brukar säga ifrån när jag märker att hon tagit något. Är dock lugn och sansad när jag säger ifrån, fast tydlig. Det råder liksom inget tvivel om att hon inte får ta grejerna. Visst hände det när jag var tonåring att jag provade min mammas grejer och jag skulle inte säga något om bonusdottern provade någon enstaka gång. Då skulle jag aldrig märka det heller! Men hon har liksom inga hämningar. Hon har tex på egen hand använt en hel flaska balsam som var mitt. (Ja, jag har eget schampo och balsam för jag köper ett visst märke som jag gillar och betalar det själv eftersom det är rätt dyrt och tycker inte den gemensamma hushållskassan stå för det. Likaså hudvård.)
Det finns även andra saker som jag märker att hon tar stora mängder av. Jag räknar inte upp alla exempel för det är rätt ointressant.
Idag blev jag riktigt irriterad för jag skulle ta en ansiktskräm som jag köpte tidigare i höstas och ännu inte använt och den var helt slut. 100% tom! Jag frågade henne med en gång (lugnt) om hon använt min ansiktskräm och hon nekade. Jag gjorde inget mer åt saken där och då, men nu är jag så sjukt irriterad. Jag tycker inte det är OK! Dessutom så vet jag ju att hon ljuger mig rätt upp i ansiktet.
Hur ska jag göra? Nu funderar jag på att ta upp det imorgon när hela familjen är samlad, dvs även hennes pappa och syskon. Det känns jävligt fånigt på ett sätt men jag tycker det är jobbigt att inte kunna få ha mina saker i fred.
Jag gömmer numera min rakhyvel för att slippa hitta andras hår i den, gömmer hudvårdssaker som är av det dyrare slaget osv osv :( Det är inte kul att göra det i sitt eget hem.