Vad är det för fel på mig? Ångest och rädd
Jag börjar få panik på mitt egna beteende och vill hitta en anledning till mitt sätt att vara. Kanske någon psykisk diagnos eller liknande. Känner mig som den enda med dessa problem.
Har sedan jag varit barn varit mycket blyg. Blev nedtryckt hela min uppväxt med kränkande ord om så väl mitt sätt att vara samt mitt utseende. Man skulle kunna kalla det psykisk misshandel som pågick under 15 års tid. Jag fick gå på samtal med psykolog på bup som barn men minns inte att jag fick ut något utav detta.
Jag har också så länge jag kan minnas kännt mig enormt obekväm bland det manliga könet. Kan inte föra en normal konversation med en man, än mindre könsmogna bekväm nog att ingå i en relation. Har aldrig haft killlkompisar eller förhållande pga detta. Träffat några enstaka killar men har alltid brutit innan det blivit seriöst. För rädd för mina egna känslor.
Ett annat problem jag lider av är att jag har extremt svårt för att vistas ensam bland främmande människor. Det känns som att alla tittar på mig, snackar skit om mig bakom min rygg eller att de tycker att jag är konstig. Detta är något jag tänker på varje dag. Oroar mig mycket över vad andranamn tycker och tänker om mig. Känner mig ofta väldigt ensam
Trots att jag är omringad av människor som jag vet tycker om mig.
Har ofta ångest över det liv jag fått. Jag tänker mycket på varför jag föddes till en misslyckad, ful och oomtyckt människa. Jag tänker mycket på hur livet hade varit om jag hade varit snygg men framförallt om jag inte hade dessa känslor kring män. Vill inget hellre än att skaffa barn och leva ett familjeliv men vet att jag aldrig skulle klara av detta. Jag skulle stänga in mig och stöta bort varenda man som närmar sig mig. Jag får panik och vill slippa tänka.
Är det någon som känner igen detta. Är det någon som vet någon diagnos med liknande symtom
Som dessa. Vill inte leva ett liv med dessa känslor.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-22 19:33
Såg nu att mobilens autocorrect skojat till det lite. Det ska INTE stå könsmogna utan "känna mig" ;)