• samira11

var hos barnmorskan

Är i vecka 11 Var hos barnmorskan igår hon pratade mesta dels av besöket samt tog lite prover allt som allt tog det drygt 2 timmar där

Blodsockret va bra

Blodtrycket bra

Det som oroade mig var att hon såg lite blodspår i urinen Jaaha tänker man MIssfall" men hon sa att jag inte ska tänka på det

När jag kom hem märkte jag 2 små ganska bleka blodfläckar i trosorna Ärligt talat jag fick panik och bad till gud att det skulle sluta

Jag var säkert på toaletten minst 20 gånger efter det bara för att kolla att det inte kom mer

Det va lite knappt när jag skulle torka mig men det va allt

Lyckades somna till slut när jag vaknat på morgonen det första jag gör springer till toaletten *oh vilken lättnad inte étt ända spår av blod undrar va det kan ha varit

Har ni haft likadant

• Svar på tråden var hos barnmorskan
  • Freya18

Det är helt normalt. Du behöver inte oroa dig. :)
    Livmodern växer, slemhinnorna är sköra, ja det händer en hel del i början av graviditeten. Det vore konstigt om det inte kom en droppe blod då och då.
    Tycker jag iallafall.

Jag är i vecka 8 och har haft liten blödning några gånger, men jag har inte blivit orolig över det. Hade jag fått jobbiga magsmärtor eller blöder mycket och att det kommer i klumpar så hade jag kontaktat sjukvården.

• samira11

Ohh tack för svar vilken lättnad:)

Oh tänk att vi ska ha barn jippyyy

Är det din första eller?

• Freya18

Det är första :) Vi var inte förberedda på naturlig graviditet. Vi väntade på IVF i början av nästa år. Helt plötsligt så försvann mensen, haha.
    Imorgon ska vi på tidig ultraljud på Fertilitetsmottagningen. Dom vill kolla att allt är ok och sen skriva av oss.

• samira11

Mitt första med

Skulle oxo vilja gå på en tidig ult bara för att försäkra mig om att allt är som det ska här och nu :)

Men bm sa att det blir någon gång runt v18

Evighets längtan????

• Freya18

Jag funderade på att avboka ultraljudet för att jag tyckte att det var för tidigt i graviditeten, men man är ju som alla andra: fruktansvärt nyfiken ;)
    Man ska gå på ultraljud så få gånger som möjligt så att fostret inte ska bli påverkad av ljudvågorna.

• samira11

Håller me dig framförallt är man intresserad av o veta att allt är som det ska där inne:)

• samira11

Sommar barn:) typ 20 juli men sånt vet mam aldrig man får räkna med nån vecka fram eller bak

Jag höjde upp min tjänst till 90% ska jobba så fram till maj sen tar jag semester hela juni o resten fk

Värt o kämpa lite innan

• Sabii

Jag har till och med hört om dem som fått blodklumpar och "mensliknande" blödning och när de kollat fostret så har allt sett prima ut. Det är när blödningen ökar och blir riktigt riklig som man bör kolla läget. Men lite rosa på pappret är oftast ingen fara :)

• Sabii
    samira11 skrev 2016-12-22 10:51:05 följande:

Mitt första med

Skulle oxo vilja gå på en tidig ult bara för att försäkra mig om att allt är som det ska här och nu :)

Men bm sa att det blir någon gång runt v18

Evighets längtan????

Om du uttrycker din oro för MF till BM så brukar de vara snälla och boka in ett extra UL tidigare. Det gjorde min BM, jag sa att jag känner mig ledsen och orolig för missfall, då bokade hon in ett tidigt ul så ska dit 3/1 är då i V.11
  • samira11

Tack sabi ja det kan jag kanske göra:)

Jag är beredd att göra en privat ult o betala lite men tyvärr finns det inget sånt i min lilla by :)

Svar på tråden var hos barnmorskan