• chtwim02

Cymbalta Risperdal muskelspänning

Hej allihop!

Jag behöver råd gällande mina antidepressiva mediciner. Jag har ätit Risperdal i lite mindre än ett år och satte in Cymbalta för ca 5 veckor sedan. Jag kände direkt effekt av Cymbaltan och det var väldigt positivt. Den positiva känslan avtog dock inom ett par veckor och nu känner jag mest oro i kroppen och kan inte sitta still. Jag har även fått väldigt stela muskler och det känns som jag har en hjälm på huvudet. Jag har läst att Risperdalen förstärks av Cymbaltan. Är det därför jag börjat känna mig orolig. Finns det någon som har erfarenhet av dessa preparat? Hur har ni mått? Har oron lagt sig till slut (Cymbalta).

• Svar på tråden Cymbalta Risperdal muskelspänning
  • chtwim02

Hej!

Det var min läkare som sa att de kunde förstärkas, men det kanske inte är så. Äter du någon av dessa mediciner? Hur mår du i sådant fall?

• Långbenopluto
    chtwim02 skrev 2016-12-20 17:50:37 följande:
    Hej!

Det var min läkare som sa att de kunde förstärkas, men det kanske inte är så. Äter du någon av dessa mediciner? Hur mår du i sådant fall?
    Min son på 10 år äter risperdal.

Enligt hans läkare så ska han ev börja med anti-depp och dom ska inte förstärkas av risperdalet.

Men du ska ringa din läkare om du känner dig orolig.
  • chtwim02

Jo, henne har jag redan pratat med. Ingen direkt klarhet har jag fått dessvärre.

Svar på tråden Cymbalta Risperdal muskelspänning