Hjälp! Konrad eller Frank?
Vilket namn tycker ni är finast? Är Frank för gubbigt? Är Konrad för jobbigt att säga, blir det något smeknamn tror ni? Åh, snälla, lägg en röst!
Vilket namn tycker ni är finast? Är Frank för gubbigt? Är Konrad för jobbigt att säga, blir det något smeknamn tror ni? Åh, snälla, lägg en röst!
Frank, det hade jag döpt mitt barn till om jag hade fått en till grabb.
Namn ska vara "tråkiga". Vill du att din son ska få ett ordnat liv med jobb och familj eller vill du att han ska leva som f.d. idoldeltagare hela livet och hålla sig ovanför ytan med diverse ströjobb?
Tycker båda är fina och speciellt Konrad!
Tycker båda är fina och speciellt Konrad!
Frank är ju inte ovanligt numera. Däremot kanske det finns en anledning till att Konrad inte tagit samma fart.
Nu är ju gubbigt för det första inget negativt för mig.... Älskar Konrad, ett riktigt karaktärsnamn! Mysigt, fint och lite eget, MEN smeknamnet är ofta Konny= fetnej.
Frank är inte speciellt gubbigt. Det är käckt på barn och ett av världens mest enkla och gångbara namn på vuxna. Fint och jag gillar det skarpt.
Frank är väl lite på uppsving nu och samtidigt klassiskt. Är även ett internationellt namn.
Konrad tycker jag inte är så fint.
Jag tycker att de är lika fina, båda är lite "hårda" i min smak men fina namn.
Smeknamnsmässigt kan det ju bli Konny eller Adde respektive Franke
Hehe, nä det är klart. Men är Konrad ett sånt namn? Berätta gärna, varför känns det förlegat för dig? Vill höra helt uppriktiga svar! Tack!
Tack för tankar! Fler?
Konrad är helt ok men Frank är fint, inte jättevanligt men inte heller ovanligt och funkar bra internationellt. Våran son heter Frank och vi har faktiskt fått väldigt mycket "komplimanger" och beröm för det fina namnvalet. Rekommenderas! Har aldrighört att det skulle vara gubbigt. Tvärtom. Tufft namn tycker jag, passar bra för en kille med fart i. (Kan man ju inte veta i förhand, men ändå) :D
fruktansvärt fula namn båda två
Konrad är mycket vackrare! Det är ett tjusigt namn.
Frank gillar jag inte riktigt, det är lite kantigt. Frans är mycket bättre.
Jag gillar verkligen namnet Konrad!