Fiiee skrev 2016-12-14 12:06:22 följande:
Oj! Två anfall?!
Ja det känns så himla osäkert. Var du anfallsfri innan du började med concertan?
Så känner jag med mina barn också. Oro.. Äldsta är 14, och yngsta är 10. Vill ju såklart inte att dom ska ha någon av sjukdomarna.
Yngsta har inga tydliga adhd drag. Utan mer koncetratrationssvårigheter över lag. Jag e kanske mer misstänksam/uppmärksam nu när jag själv fått diagnosen. Jag vet inte.
Har åxå jobbat på förskola i många år. Men nu funkar det inte längre.För mycket ljud, stimmigt. Stressande till tusen.
Och är man redan stressad inombords av adhd så blir man tillslut utbränd.
Jobbar du nu? Eller är du sjukskriven under insättningen?
Jag vet inte om jag vågar prova adhd medicin pga epilepsin.
Det är så sjukt hemskt att vakna upp efter ett anfall och se en massa oroliga ansikten över sig.
Man vet att något hänt. Men inte vad. En hemsk känsla. Svår att beskriva, men jag tror nog du fattar vad jag menar
Ja Dom kom från ingenstans ?! Det är såå obehagligt .. och man mår ju som en döende efteråt med illamående och helt virrig i bollen .. När hade du ett sist?
Hmm jag hade varit anfallsfri i ca 6 mån innan men nu kom det tillbaka igen! Men att sätta in Concerta är som att sätta in antidepressiva, alltså väldigt oförutsägbart om hur det går med epilepsimedicinen!
Jag är sjukskriven nu under insättningen då man får biverkningar i början men jobbar ibland ändå haha! Så deltidssjukskrivning!
Nä men jag förstår det! Och det bryter ju oftast ut i tonåren så man är liksom aldrig säker känns det som? Man vill ju inte se någon lida som man själv gör :(
Men testa att sätta in Concerta eller Ritalin (finns ju hur många mediciner mot adhd som helst)! Alltså jag har aldrig mått så bra psykiskt som när jag började med dom och det gör att jag klarar att jobba utan att ta på mig för mycket och stressa sönder mig :)