Anx123456 skrev 2016-12-12 07:30:26 följande:
Jag är säkert en aning yngre. Men jag ville jättegärna behålla barnet när jag också blev oplanerat gravid. Min pojkvän sa att han inte var redo och jag lyssnade, vill inte uppfostra ett barn ensam.
Jag grät i timmar när "vi" bestämt oss för abort och det stack i hjärtat när man kunde se de lilla embryots så kallade hjärta slå på ultraljudet.
Jag trodde att jag skulle vara med känslomässigt förstörd än vad jag blev och är. Detta var mindre än en vecka sedan och jag mår bra angående aborten. Dock visade inte min pojkvän något som helt tacksamhet till mig vilket har gjort mig ledsen.
Men! Om du är redo att uppfostra ett barn själv så tycker jag att du skiter i vad din sambo säger, antingen så blir han lika kär i bebisen som du eller så lämnar han. Men kärleken till sitt eget barn slår allt.
Och om du inte varit gravid innan, så se det som ett tecken att din kropp funkar och du kan få barn senare!
Anx123456 skrev 2016-12-12 07:30:26 följande:
Jag är säkert en aning yngre. Men jag ville jättegärna behålla barnet när jag också blev oplanerat gravid. Min pojkvän sa att han inte var redo och jag lyssnade, vill inte uppfostra ett barn ensam.
Jag grät i timmar när "vi" bestämt oss för abort och det stack i hjärtat när man kunde se de lilla embryots så kallade hjärta slå på ultraljudet.
Jag trodde att jag skulle vara med känslomässigt förstörd än vad jag blev och är. Detta var mindre än en vecka sedan och jag mår bra angående aborten. Dock visade inte min pojkvän något som helt tacksamhet till mig vilket har gjort mig ledsen.
Men! Om du är redo att uppfostra ett barn själv så tycker jag att du skiter i vad din sambo säger, antingen så blir han lika kär i bebisen som du eller så lämnar han. Men kärleken till sitt eget barn slår allt.
Och om du inte varit gravid innan, så se det som ett tecken att din kropp funkar och du kan få barn senare!
Tack för svar! Jag känner lite som du. Jag har liksom gått med på abort och har mått jättedåligt över detta, men sambon stöttar mig. Kanske inte riktigt fullt ut som jag hade behövt men en del iallafall. Jag vill inte uppfostra ett barn ensam, jag vill uppfostra ett med honom, därför kommer jag inte behålla det. Även fast jag verkligen vill ha det här barnet så känner jag ändå att min och min sambos relation är mer värd att spara på än att uppfostra ett barn utan pappa. Jag tror absolut inte att han hade struntat i barnet om jag hade behållt det men vill han inte så vill han inte.
Jag har varit gravid 1 gång tidigare. Jag gjorde en abort men det var på helt andra villkor och det enda rätta att göra. Det skrämmer mig också lite. Att ha 2 aborter i ryggen ökar inte direkt chanserna att bli gravid senare i livet..