Hur ska man tänka?
Har haft långvariga problem med mitt ex och stora samarbetssvårigheter från hans sida. Detta kan jag styrka och ge många exempel på. Det har också förekommit kränkningar av mig inför barnet. Pappan har vägrat att alls prata med mig om barnet.
Nu har pappan skaffat en advokat och kräver varannan vecka. Jag har svarat advokaten att jag inte tycker det är lämpligt och hänvisat till allt som har hänt. Nu helt plötsligt är pappan ett exempel av trevlighet och samarbete. Det är ju så jag har velat ha det hela tiden så jag borde vara glad. Samtidigt så känns det mer som ett skådespel för att han ska ha en chans i processen. Misstänker att hans advokat sagt till honom hur han ska bete sig.
Tänker givetvis samarbeta tillbaka men samtidigt är jag rädd att det bara är tillfälligt och tycker det är svårt att förhålla sig till den här plötsliga förändringen. Kan tillägga att han spelat teater förut för att få som han vill då jag tänker på barnens bästa. Men så fort han fick som han ville så gick han över till sitt gamla otrevliga jag igen.
Hur ska jag tänka?