Hjälp med hårfärg!
Hej, se bifogade bilder nedan!
Jag har en tid haft röd till blond ombre, som jag färgat på salong ända tills min frisör flyttade till annan stad i våras. Färgade hos en kunnig kompis en stund, men av diverse anledningar färgar jag nu helt ensam. Färgade och blekte i somras och tyckte det blev superbra, men då var det inte jättesvårt för det blonda var redan så högt upp jag ville ha det, jag bara blekte på det befintliga blekta för att få ännu ljusare, och fick det att blend med det röda såklart. Ombre.
MEN! Nu när det är dags att färga igen så måste jag få det blonda högre upp igen, då det just nu nästan bara är i topparna. Hur gör jag?? Hur får jag det till en jämn blond färg med jämn övergång? Mitt blonda var exakt lagom blont i somras, inte kan jag väl bleka ännu mer på det? Det blondaste blekt (färgat blont) 3 ggr. Hur får jag i så fall en fin övergång ifall jag bara bleker ovanför det? Snälla hjälp!
(Mitt blonda är just nu ganska mörkt för jag dumt nog tog sån här askig inpackning man får med viss blond färg, och hade dessutom alldeles för länge, men räknar med att det tvättas bort så småningom?)
Bifogar först bilder på hur det var i somras (bra) och sen tre sista bilderna hur det är nu (dåligt).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-30 18:22
Det är alltså i längderna jag vill få upp det ljus - bakifrån får det se ut lite som det vill eftersom jag färgar t.ex. 5-6 cm på varje lager av uppklippning (utom underhåret, mer ljust där) och har väldigt uppklippt hår.