• Anonym (Gah)

Blir så jäkla less

Värsta sjukstugan här... Jag har inte sovit mer än kanske 3 timmar och då inte ens tre timmar i sträck utan upphugget eftersom jag vankat omkring med sjukt barn större delen av natten och dagen.... Sambon har en mancold ve och fasa... Stänger in sig i sovrummet och visar sig inte på hela dagen..... Nu i EM kommer hans ena barn hem MED en kompis.... Barnet ska EG vara hos mamma men hon åker tydligen till Stockholm idag och har inte sagt nåt utan bara sagt till barnet att åka hit efter skolan.

Barnet är såklart välkommen hen bor ju också här med jag blir irriterad på att inget få veta.. Hen är lite kinkig med maten och det fanns ju ingen passande mat planerad den här veckan, inte heller frukost som passar.... Lite förvarning hade ju varit schyst....

Jag är sjukt, sjukt trött och slut efter flera dagar med sjuka barn.... Tvingar tillslut upp sambon och säger att han faktiskt får fixa mat idag för jag kan inte lägga ner yngsta utan att hen börjar gråta.. Jamen då ska han liks upp för det är visst hockeymatch för hans andra barn idag.. En match som hen inte ska vara med på pga sjukdom men dom ska dit ändå... Så nu åker han lämnar mig med sjuka barn + hans ena med kompis.. Jamen så jävla kul då..... Då är man helt plötsligt inte så himla sjuk längre... Men att hjälpa till idag så jag fick sova i alla fall en kort stund det gick minsann inte...

Och jag blir jävla less på hans ex som ofta gör såhär.. Åk hem till pappa.. Ja visst barnen är välkommen såklart men inte en tanke på att vi kanske inte är hemma.. Är inte bara en gång pappan varor på jobbpass och hans barn helt plötsligt kommit hit ändå utan att vi vet nåt.. Två gånger har jag inte ens varit hemma utan varit tvungen att skynda mig hem för att dom stått utanför och inte kommit in för att dom glömt nycklarna in...

Eh . Behöver nog mest ventilera och sova men det verkar inte hända i närmaste framtiden *suck*

• Svar på tråden Blir så jäkla less
  • Anonym (lea)

Jobbig situation. Men har din man sagt till mamman att det inte är ok att hon skickar över barnen utan att säga till innan. Det funkar ju inte, tänk om ni är bortresta?

Som det är nu skulle jag ha sagt till barnet och kompisen att de får fixa nåt att äta själva. Antingen gå och handla nåt eller ta mackor eller vad det nu finns. Det är ok nån gång ibland att inte äta riktig mat.

• Anonym (H)

Hans ex, hans ansvar

Men vad fasen är han för skit som inte hjälper dig? Och sen när de dyker upp nåt kul så bara drar han iväg!?

Är ju han som är det största problemet i det du skriver, inte exet

• Anonym (Gah)
    Anonym (lea) skrev 2016-11-30 18:44:54 följande:

Jobbig situation. Men har din man sagt till mamman att det inte är ok att hon skickar över barnen utan att säga till innan. Det funkar ju inte, tänk om ni är bortresta?

Som det är nu skulle jag ha sagt till barnet och kompisen att de får fixa nåt att äta själva. Antingen gå och handla nåt eller ta mackor eller vad det nu finns. Det är ok nån gång ibland att inte äta riktig mat.

Ja han har sagt till men det hjälper inte.... Dom får komma precis när dom vill EG såklart men är ändå bra att få veta innan för just mat och ifall vi inte är hemma.. Jag har som sagt fått åka hem flera gånger och även varit krasslig och vilat på soffan när de kommit hem med ett gäng kompisar... Hade man vetat om hade jag kunnat säga nej till kompisar för att jag var sjuk och dessutom lagt mig i sovrummet och sluppit bli störd. . Idag fanns det rester kvar som jag tänkte han och hans andra barn som var här kunde äta eftersom jag varit upptagen med yngsta so varit som en klängapa. men det räckte inte till två till.. Men dom fick nöja sig med köttsoppa på burk inte populärt men det får dom tåla..
  • Anonym (Gah)
    Anonym (H) skrev 2016-11-30 18:52:46 följande:

Hans ex, hans ansvar

Men vad fasen är han för skit som inte hjälper dig? Och sen när de dyker upp nåt kul så bara drar han iväg!?

Är ju han som är det största problemet i det du skriver, inte exet

Till hans försvar ska jag säga att hockeyn var mer ett måste tydligen för att hjälpa till. Och han mådde ganska dåligt idag.. Men det är inte så lätt för mig att funka utan sömn heller. Han hade kunnat sätta ner foten och säga ni måste lösa det vi är sjuka här hemma jag kan verkligen inte komma.. Aja.. Min äldsta kom förbi när tim och hjälpte till med liten så jag fick vila en stund
  • FrökenKanSjälv

Jag förstår att hans första förhållande tog slut. Om han fortsätter så här kommer även ert förhållande ta slut.

Om man har riktigt hög feber så förstår jag att man inte orkar ta hand om ett litet barn. Men om man är förkyld och småfebrig så orkar man definitivt avlasta sin fru 1-2 timmar så att hon får sova ikapp litegrann.

• Anonym (H)
    Anonym (Gah) skrev 2016-11-30 23:04:30 följande:

Till hans försvar ska jag säga att hockeyn var mer ett måste tydligen för att hjälpa till. Och han mådde ganska dåligt idag.. Men det är inte så lätt för mig att funka utan sömn heller. Han hade kunnat sätta ner foten och säga ni måste lösa det vi är sjuka här hemma jag kan verkligen inte komma.. Aja.. Min äldsta kom förbi när tim och hjälpte till med liten så jag fick vila en stund

Hockeyn ett måste för att hjälpa till, Hur då?

Om han mådde så dåligt så han absolut inte kunde hjälpa dig ens 1-2 timmar, hur kan han då åka på hockey? Och jävligt oansvarigt att göra de då han riskerar att smitta folk!
  • BioBonus

Jag hade tidigt gått in till sjuklingen, lämnat bebis i famnen, hälsat att NN är här med en kompis och jag sticker iväg en stund. 

• Anonym (Gah)
    Anonym (H) skrev 2016-12-01 08:48:08 följande:

Hockeyn ett måste för att hjälpa till, Hur då?

Om han mådde så dåligt så han absolut inte kunde hjälpa dig ens 1-2 timmar, hur kan han då åka på hockey? Och jävligt oansvarigt att göra de då han riskerar att smitta folk!

Det var hemmamatch och dom var tvungen att vara funktionär... Nu hade han tydligen sagt till att han var sjuk men ingen kunde ta hans jobb.. Men när han kom dit skickade dom hem honom igen när dom såg hur sjuk han faktiskt var..
  • Anonym (Gah)

Får lite dåligt samvete som blev irriterad för han är verkligen sjuk idag också....

Men störs över att hans barn ska vara så jäkla ego.... Hens syskon har varit sjuk hemma hela veckan, yngsta har varit febrig och sjuk och hen vet att pappan är sjuk ändå ska man ta med en kompis hem... Varför fattar man inte att det inte är läge att ta hem kompisar just nu...

• Anonym (Gah)
    BioBonus skrev 2016-12-01 14:51:46 följande:

Jag hade tidigt gått in till sjuklingen, lämnat bebis i famnen, hälsat att NN är här med en kompis och jag sticker iväg en stund. 

Han fick faktiskt ta henne lite igår för jag var tvungen att ta hand om de stora barnen.. Men han är verkligen sjuk idag så jag har lite dåligt samvete som blev irriterad
  • Anonym (q)
    Anonym (Gah) skrev 2016-11-30 22:59:56 följande:
    Ja han har sagt till men det hjälper inte.... Dom får komma precis när dom vill EG såklart men är ändå bra att få veta innan för just mat och ifall vi inte är hemma.. Jag har som sagt fått åka hem flera gånger och även varit krasslig och vilat på soffan när de kommit hem med ett gäng kompisar... Hade man vetat om hade jag kunnat säga nej till kompisar för att jag var sjuk och dessutom lagt mig i sovrummet och sluppit bli störd. . Idag fanns det rester kvar som jag tänkte han och hans andra barn som var här kunde äta eftersom jag varit upptagen med yngsta so varit som en klängapa. men det räckte inte till två till.. Men dom fick nöja sig med köttsoppa på burk inte populärt men det får dom tåla..
    Varför måste du hem och låsa upp?
    Pappan får nog faktiskt ta lite mer ansvar i vardagen helt enkelt .

Men ni måste kunna prata med dessa barn som uppenbarligen är tillräckligt stora för att ta sig hem till er på eget bevåg. Prata inte med deras mamma om det inte hjälper, prata med barnen. Har de inga nycklar, nehej då kommer de inte in förrän någon kommer hem (ordinarie tid) inte att du ska skynda dig hem . Efter 2 ggr och det är lite kallt ute, kommer de inte glömma nycklarna fler ggr. 
  • Anonym (Lorelei)

Hans barn, hans ansvar. Så enkelt är det faktiskt. Du inte tro att du är mindre omsorgsfull och att du bryr dig mindre för att du tänker så för du ska se att hur din man uppför sig är helt avhängigt hur du känner dig och agerar. Jag känner så väl igen det här. Jag har nu i flera år tjatat på min man om olika "småsaker" som att torka upp när man har duschat eller att stoppa in disken i diskmaskinen. När min man äntligen har börjat vänja sig vid att se efter sitt barn och se till att hans barn plockar upp efter sig, så kan jag mer och mer slappna av och njuta av hemmalivet. Förr tyckte min man att mitt gnäll var mitt problem, men sakta men säkert har jag styrt om så att han förstått att han inte kan gå och lägga sig innan han har sett efter att hans barn plockat undan efter sig. Han var sur ett tag för helst ville han ju gå och lägga sig och tyckte att jag var gnällig och att det var jag som hindrade honom ifrån att lägga sig, men sent omsider började han förstå att om vi alla ska trivas så måste han ta mer ansvar för sitt barn. Varför han ens tyckte att det var okej att han gick och la sig innan mig och innan han ens sett efter hur hans barn plockat undan efter sig är en gåta. Sånt får man inte sura för. Din man har inte heller någon anledning att sura. Han är förmodligen bara lat.

Svar på tråden Blir så jäkla less