• sanara099

Sjukt förälskad i manlig kollega

Hej alla glada.

Visste inte i vilken kategori jag skulle posta detta inlägg men hoppas det blir rätt ändå.

Jag är en man i 20års åldern som bor i en ganska stor stad. Jag har tidigare haft relationer med både tjejer och killar och identifierar mig som bisexuell, dock mer åt det kvinnliga hållet senaste tiden. Hur som helst så har jag fått en ny post på jobbet sedan 6 månader tillbaka vilket resulterat i nya kollegor. En av dem är en man i 40års åldern. Vi fick inte så bra kontakt i början men så fort vi började prata för första gången kände jag att det var någonting speciellt med honom, hans leende, röst, sätt att prata på och hans humor... Efter vårt första samtal började han le mycket mer varje gång jag kom in i rummet, han kollade bort med blicken varje gång han tog tag i min hand för att hälsa och det syntes på honom att han vart nervös av att träffa mig. Jag hade inte fått upp ögonen för honom riktigt då men efter 2-3 månader träffade jag på honom av en slump på stan. Han vart så stel och nervös att han knappt kunde få fram ett ord, han vart så nervös att jag själv började bli nervös. Efter denna gång började jag tänka mer och mer på honom, är  han verkligen intresserad eller får han bara panik av att träffa människor? (vilket jag senare kommit fram till inte kan stämma då han haft chefspositioner tidigare och ständigt haft kontakt med folk) 

Kort efter denna träff på stan var jag på en weekend med några polare. Jag kunde inte sluta tänka på den här mannen. Jag tänkte ständigt på honom, låtsades prata med honom för mig själv och drömde tom om honom, även när jag var på semester! Jag hade gjort upp en plan för hur jag skulle prata med honom när jag kommer tillbaka. Hur jag ska börja, hur jag ska kolla med blicken och hur jag ska förta. Allt var planerat i detalj och jag kände mig så säker på min grej.

När jag var tillbaka på jobbet efter min resa kom jag in i rummet där han satt tillsammans med massa andra kollegor. Jag tog fram handen för att hälsa och han vart helt stel igen som alla andra gånger. Han tog tag i min hand och det tog honom ca 30 sekunder att släppa den. Av att träffa honom, se hur nervös han vart och att han höll i min hand så länge vart jag jätte ofokuserad och kunde själv inte få fram ett enda ord. Allt jag hade planerat bara försvann och det slutade med att alla kollegor pratade med varandra. När jag gick därifrån kände jag ett stort misslyckande från min sida. Allt jag hade planerat bara rann ut i sanden och jag kände mig så dum. Kunde inte släppa en gnutta av alla känslor jag bar på den kvällen, kunde inte ens sova en timma den natten!

Dagen efter hände en grej på jobbet och jag erbjöds skjuts av honom hem.  Den här gången var jag lite lugnare och kunde konversera lite enklare. Vi skämtade lite och han sa att han endast erbjöd mig skjuts för att det var jag. (vet inte om han menar det eller bara skämtade) Han frågade mig om civilstånd, vad jag gjort i livet osv. och jag frågade detsamma. Samtalet flöt på riktigt bra och jag ville typ inte att det skulle ta slut. 

Det här var för några dagar sen och jag har inte träffat honom sedan dess. Mina känslor plågar mig så mycket för jag har aldrig i mitt liv känt så här för en person. Aldrig aldrig aldrig har jag varit så förälskad. Jag tänker på honom bokstavligt talat typ dagar in och ut. Jag drömmer om honom och låtsas prata med honom. Det är extremt jobbigt för mitt psyke och jag vet inte hur länge jag klarar av detta. Jag vill inte gå in på detaljer om vad det är  som gör att jag är så kär i den här mannen med risk för att outa mig själv och honom. Det jag vill ha nu är ärliga tips. Jag har absolut ingen seriös person att dela med mig denna story förutom min kompis som sagt "han vill ligga med dig kör på", så därför vänder jag mig till er på familjeliv. 

Handen på hjärtat, vad hade ni gjort om ni var i min sits? Hade ni varit modiga och frågat om ni ska hitta på någonting?  Jag är så osäker på hans signaler. Jag uppfattas av folk som väldigt social, trevlig och riktigt snygg. Jag får till mig många blickar och ibland vet jag inte om folk bara blir nervösa av att vistas med sådana som mig eller om de är intresserade på riktigt. Jag är mest rädd för konsekvenserna om jag skulle berätta mina känslor för honom, rädd att förlora honom för gott.

Som sagt ni på familjeliv är min enda hjälp just nu. Seriösa svar tack.

• Svar på tråden Sjukt förälskad i manlig kollega
  • Anonym (Förstår precis)

Åh gud, jag förstår dig preciiiis!! Jag är tok kär i min chef! Han verkar oxå vara intresserad men jag har så oerhört svårt att läsa hans signaler och jag brukar ha sjukt lätt för att läsa av folk normalt sett!!

• sanara099

Jag vet att det enda rätta är att bara gå fram och säga som det är, skulle aldrig orka leva i framtiden med att jag inte tog den här chansen. Men vad tror ni seriöst kan hända, konsekvenser?? Typ låt oss tänka att ni är den här killen (och det är så att han inte är intresserad utav killar), hur hade ni reagerat om en kollega berättade att han är intresserad av just dig?

• Anonym (B)

Det jag skulle råda dig att göra är att se till att han vet om att du är bisexuell, och att du har varit med killar tidigare. Det kan ju vara lätt att få in i en konversation, om ni t.ex. pratar om tv-serier, kan du säga att det var "Magnus" som fick dig att börja kolla på Arrow (eller vilken serie ni nu pratar om). Säg sedan hastigt att "Magnus" var ditt ex, eller en kille du dejtade förra året. Sådant kan man smyga in lite här och var, t.ex. "Snygg kaffekopp, mitt ex hade en sådan, men den tog han i flytten" typ. 

• Anonym (Bikille)

Håller med föregående, smygouta dig o kolla reaktionen... vänta nån dag eller 2 o fråga därefter om han vill hänga med på afterwork efter jobbet nån dag.

• Anonym (Smallmind)

Jag har blivit lite småkär i en man jag träffar ibland. han är gift, lite äldre.
    Jag har haft sex med killar förr, men bara blivit kär i tjejer. Trodde aldrig detta skulle hända.
    Sexet är det bästa jag haft, och vi älskar med varann. Eller ja, HAN älskar med mig Flört
    Det är underbart att kyssa honom och drunkna i hans ögon. Herregud, vilken karl.

• Anonym (Smygbi)

Enklast är ju att försöka få till en bra dialog med honom. Om det nu skulle vara så att han inte är intresserad så respekterar han dig iallafall men utifrån din beskrivning så tror jag att han gillar dig.

• Anonym (valfri signatur)

Vad uppgav han för civilstånd? Om han är singel är det nog lite enklare, för han verkade uppriktigt intresserad av ditt. 

Svar på tråden Sjukt förälskad i manlig kollega