• Mila

Hur mycket D-vitamin?

Jag fick idag svar på D-vitamin efter att ha ätit de starkaste jag hittat på apoteket i 2 månader. Jag hade 73 i värde. Enligt läkaren ligger gränsen på 75. Så hon skrev ut, enligt henne bättre D-vitamin. En tablett ligger på 800 IU. Detta är ingen fertilitetsläkaren..

Vet att jag läst att man kan äta mycket mer än det för fertilitetensskull. Har googlat men hittar inte. Hur mycket har ni fått? Vet att vissa får genom fertilitetskliniker..

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Hur mycket D-vitamin?
  • AnnaZL

När jag hade brist tog jag 5000iu/dag + 50,000 en dag i veckan. Mådde bättre på två veckor. Tar 5000/dag nu under vintern.

• Mila
    AnnaZL skrev 2016-11-29 15:25:35 följande:

När jag hade brist tog jag 5000iu/dag + 50,000 en dag i veckan. Mådde bättre på två veckor. Tar 5000/dag nu under vintern.

Oj är inte det väldigt mycket? Vad hade du i värde?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • AnnaZL
    Mila skrev 2016-11-29 15:42:03 följande:

Oj är inte det väldigt mycket? Vad hade du i värde?

Det krävs mycket för att fylla på en brist, min hade byggts upp under flera år. Läkaren rekommenderade en mycket lägre dos (5-800iu). Det var några år sedan, men tror jag hade runt 21-23. Googlade en hel del om det och såg ingen mening med att tillbringa något år med att få upp mitt värde.
Svar på tråden Hur mycket D-vitamin?