• Imse

Vad köper du i julklapp?

Kul med jul. Men vad ger man i julklapp...

Vilka julklappar är ni mest nöjda med? Jag tycker att det är speciellt svårt att komma på något till min pappa (65 år) som inte är apdyrt. Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Vad köper du i julklapp?
  • Jill 79

Svårt. Min pappa i samma ålder som din, har för en gångs skull önskat sig något. Underställ eller pyjamas vill han ha,så jag köper båda. Annars brukar han vara svårast. Nu har jag min sambo som jag har problem att hitta nåt till. Trodde inte vi skulle handla åt varandra, utan unna oss något ihop istället. Men nu har han köpt åt mig så jag måste komma på något bra.

• Flash Gordon

En handsmidd vedyxa eller späntkniv för den som vill elda i braskaminen.

Ett märklinlok för den som har återtagit sin hobby med modelljärnväg på gamla år.

En hockeybiljett till den som håller på ett särskilt lag.

En fin flaska whiskey för den som intresserar sig för sådan.

En uppsättning nya drag för fritidsfiskaren.

Finns massvis som inte är "apdyrt". Och då menar jag under tusenlappen.

• Imse

Tack för bra tips!

Hockeybiljett skulle han gilla.

På ett sätt finns det ju mycket, men är man har en köpt ett gäng presenter till honom tidigare och vill variera sig...

• GavinGadget

Man kan alltid gå ihop några stycken om det är något apdyrt som skulle passa.

Svårt att föreslå något utan att känna till intressen.

En stegräknare/aktivitersarmband kanske kan vara något. Vid 65 kan man gå i pension och då verkar det populärt att promenera.

Fina ostar har varit populärt hos mina föräldrar.

• Hedhopp

Jag ska också ta med min pappa på hockey. Då gör vi något vi båda gillar tillsammans. Han har också fått biljetter till opera och någon konsert jag vet han uppskattar. Grejer har han ju. Bättre då att spendera så mycket tid tillsammans som möjligt medan han orkar och kan.

Svar på tråden Vad köper du i julklapp?