• Viblimo95

Kan man känna bebisen utanpå?

Hej, jag är snart inne på vecka 19 och när jag klämt på magen så känner jag livmodern såklart, känner också som om att det är ett arm/ben på vänstra sidan och på högra. Är det verkligen bebisen jag känner eller är det något annat? livmodern är ju bara det hårda liksom men känner det liksom i livmodern. Är det navelsträngen jag känner, äggstockarna kanske? eller vad kan det vara?

En väldigt ointressant tråd jag vet men vill så gärna veta :)

• Svar på tråden Kan man känna bebisen utanpå?
  • Viblimo95

Absolut ingen som vill svara? Tråkigt. mest de dramatiska trådarna som får svar. Men aja.

• Leeandra

Det är bebisen du känner, jag har känt diverse kroppsdelar utanpå under mina graviditeter i v. 19. Hur väl och hur tidigt beror på hur bebisen ligger och vart moderkakan är. Mot slutet sätter de ut en fot emellanåt som blir en liten synlig bula, ser jätteroligt ut .

• Anonym (Hanna)
    Viblimo95 skrev 2016-11-26 19:42:08 följande:

Absolut ingen som vill svara? Tråkigt. mest de dramatiska trådarna som får svar. Men aja.

Jag är snart i vecka 19 och har som du känt något som kan vara en arm eller ben , men bara på höger sida haha. Hur långt upp är din livmoder nu ?
  • Viblimo95
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-27 21:40:33 följande:

Jag är snart i vecka 19 och har som du känt något som kan vara en arm eller ben , men bara på höger sida haha. Hur långt upp är din livmoder nu ?

kul för dig, grattis :) bf?

livmodern är precis ovanför fiffin, alltså den nedersta delen på magen. Typ vid tarmbenet.
  • Anonym (Hanna)
    Viblimo95 skrev 2016-11-27 22:14:18 följande:
    kul för dig, grattis :) bf?

livmodern är precis ovanför fiffin, alltså den nedersta delen på magen. Typ vid tarmbenet.
    bf 1 maj , vi får väl se om det stämmer nästa vecka när jag ska göra rul.
    Min livmoder är strax ovanför naveln och ganska långt utåt sidorna . Vad häftigt att det kan vara så olika =)
    När har du bf ?
Svar på tråden Kan man känna bebisen utanpå?