• orolig mamma 2

Är det viktigt att ta hjälp av en advokat i FR?

Hej! Efter utredning hos Soc där barn har varit tydliga med att de inte ens vill träffa sin pappa som har misshandlat dem, och en pågående utredning hos polisen, är det snart dags att gå upp i rätten där ett interimistiskt beslut om vårdnad och umgänge ska fattas i första steg.
    Jag tänker att alla berörda myndigheter har fått reda på vad som har hänt och det finns en del bevis också.
    Kan det trots detta vara av vikt att ha en advokat till sin hjälp el kan man i alla lägen förlita sig på att beslutsfattarna utgår från barnens bästa, dvs inte tillåter en misshandlande förälder utsätta barnen för ännu mera misshandel?
    Risken är stor att han kommer att göra det om han får chansen.
    Pappan är otroligt duktig på att manipulera och lyckas tyvärr för det mesta med det, därav min undran/oro.

• Svar på tråden Är det viktigt att ta hjälp av en advokat i FR?
  • orolig mamma 2

Tack! Ska jag tolka ditt svar som att det finns en risk för att beslutsfattarna kan bli påverkade av det som sägs i rätten trots allt man har kommit fram i utredningarna?

• Kjell2
    orolig mamma 2 skrev 2016-11-22 20:31:11 följande:

Tack! Ska jag tolka ditt svar som att det finns en risk för att beslutsfattarna kan bli påverkade av det som sägs i rätten trots allt man har kommit fram i utredningarna?

Ja. Sen kan det vara bra i procedurfrågor och vid de förhandlingar som uppstår.
  • orolig mamma 2

Usch, mår illa bara jag tänker på den kommande processen men ännu värre är det att veta att ens barn far illa och att man inte gör något åt detta.
    Det är bara att fortsätta kämpa.
    Tack för ditt svar!

• Nevereverlandlady

Hej, det är jätteviktigt att ha en bra jurist som företräder dig. Jag tycker inte att du ska välja vem som helst som hjälper dig, träffa juristen/advokaten och känn efter så att det stämmer och att du har förtroende för denna. Jag kan rekommendera Marisol som jobbar på juristbyrån familjerättstockholm.se. Hon är duktig och väldigt engagerad. 

• orolig mamma 2

Hej, tack för din uppmaning och tips!

Jag har redan träffat en advokat som känns mycket bra. Skinn på näsan och vet exakt vilka vägar man ska ta för att jag ska få möjlighet att skydda mina barn från att fortsätta fara illa. Är så tacksam för att såna människor finns.

Svar på tråden Är det viktigt att ta hjälp av en advokat i FR?