• Pernillaohlsson

från färgat rött till ljusbrunt hemma Hjälp!!

Behöver hjälp!! aldrig färgat mitt hår ljust innan utan har varit lite safe och kört på mörka bruna toner. Enda blekningen jag gjort är slingor och ombre. I början på sommaren färgade jag håret i en röd färg men känner nu att jag vill ha nåt som liknar min naturliga hårfärg lite mer(ljusbrun med guldiga slingor). 

Såhär ser mitt hår ut för tillfället, har inte färgat det på 1 månad och har tvättat det ofta i varmt vatten med head and shoulders de senaste 2 veckorna.

Min plan är att bleka håret 1 gång bara för att få det lite ljusare för att sen lägga i en ljusbrun/mörkblond färg 1-2 omgångar. Tänker mig då att det antagligen blir någon nyans mörkare än vad bilderna säger. Tänker jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?  
    Hade tänkt att använda antingen moods blekning i ultrablond eller depends för mörkt hår och sen se hur orange/rött det blir och utgå därifrån vilken brun färg som blir enklast att fixa till hemma. 

Någon som kan komma med tips om hur jag ska gå tillväga eller har jag tänkt rätt? 

Mitt mål är att få någon av dessas färger, så svårt att bestämma sig båda är ju sååå fina!Skrattande

• Svar på tråden från färgat rött till ljusbrunt hemma Hjälp!!
  • Mallemamma

När man bleker hela håret hemma brukar det nästan aldrig bli bra, men jag är ingen expert mer än att jag färgat håret hemma säkert hundra gånger.

Det jag hade gjort som jag tror hade funkat bäst på mig är att först färga det brunt, och sen slinga håret med slinghätta :) i omgångar om man önskar ännu ljusare. Sen har vi alla olika pigment och reagerar kanske olika på olika färgningar.

• Pernillaohlsson
    Mallemamma skrev 2016-11-22 11:28:05 följande:

När man bleker hela håret hemma brukar det nästan aldrig bli bra, men jag är ingen expert mer än att jag färgat håret hemma säkert hundra gånger.

Det jag hade gjort som jag tror hade funkat bäst på mig är att först färga det brunt, och sen slinga håret med slinghätta :) i omgångar om man önskar ännu ljusare. Sen har vi alla olika pigment och reagerar kanske olika på olika färgningar.

Hmm ja har också funderat på att färga brunt och sen slinga det ljusare. Men tror fortfarande jag behöver göra en avfärgning eller blekning innan jag lägger idet bruna. Av erfarenhet med rött hår så vet jag att det röda kommer skina igenom vilken färg jag än väljer tyvärrObestämd
  • Deceree1

Jag gjorde ganska nyss en avfärgning hemma. Det är ju egentligen inget annat än blekning. Jag hade nästan lika mörkrött som du. Jag hade hört att det sliter på håret men jag kan inte påstå att det märktes nån skada på håret. La i en ljusröd. Typ - Bree i Desperate housewifes :)

• Deceree1

Jag tror att du måste ha bort mycket av det röda för att det ska bli en bra ljusbrun utan något rött alls kvar. Kanske du behöver två avfärgningar? Annars kanske du blir tvungen att ta en mörkare brun för att bli av med det röda tänker jag

• Madde87

Gå till frissan och få det som du vill ha det. Brukar kosta det samma i slutändan.

• Alleballe

Du kan göra egen avfärgning hemma genom att blanda (färdigblandad) blekning och shampoo.
    Röda toner är svårt att bli kvitt själv. Dem röda pigmenten sätter sig så hårt på hårstrån.
    Jag hade rekommenderat att gå till en frisör för bästa resultat, samt för att skona ditt hår.

Men om du nu vill göra det själv så avfärgning ja! Skulle inte sätta en blekning i hela håret då du kommer få olika nyanser på hela håret...

/en som läst frisör på gymnasiet

• anna7607

Köp coulor B4 finns på öb. En avfärgning som luktar apa men är helt klätt bäst. Den bleker inte den tar bort färgen du har.

Svar på tråden från färgat rött till ljusbrunt hemma Hjälp!!