från färgat rött till ljusbrunt hemma Hjälp!!
Behöver hjälp!! aldrig färgat mitt hår ljust innan utan har varit lite safe och kört på mörka bruna toner. Enda blekningen jag gjort är slingor och ombre. I början på sommaren färgade jag håret i en röd färg men känner nu att jag vill ha nåt som liknar min naturliga hårfärg lite mer(ljusbrun med guldiga slingor).
Såhär ser mitt hår ut för tillfället, har inte färgat det på 1 månad och har tvättat det ofta i varmt vatten med head and shoulders de senaste 2 veckorna.

Min plan är att bleka håret 1 gång bara för att få det lite ljusare för att sen lägga i en ljusbrun/mörkblond färg 1-2 omgångar. Tänker mig då att det antagligen blir någon nyans mörkare än vad bilderna säger. Tänker jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?
Hade tänkt att använda antingen moods blekning i ultrablond eller depends för mörkt hår och sen se hur orange/rött det blir och utgå därifrån vilken brun färg som blir enklast att fixa till hemma.
Någon som kan komma med tips om hur jag ska gå tillväga eller har jag tänkt rätt?
Mitt mål är att få någon av dessas färger, så svårt att bestämma sig båda är ju sååå fina!