• Anonym (Petra)

Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?

Hur vanligt är de att ett ex faktiskt kommer tillbaka?

Nu menar jag att man tar bort varandra HELT på fb och alla sociala medier. Man umgås INTE, utan de är helt slut punkt slut.

Hur vanligt är de dom hör av sig igen? Folk som varit med om att ett ex man varit tillsammans med i många år faktiskt ALDRIG mer någonsin hört av sig? Trots att åren bara går och går..

Berätta gärna..

• Svar på tråden Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?
  • Anonym (Hmmm)

Jag gjorde slut med en tjej och hade ingen som helst kontakt på tre år. Sen kände jag att det vore trevligt att ta upp kontakten, höra hur hon har det och vad hon gör. Vi hade inte varandra på FB längre eller så, så jag mailade henne där.

Hon bad dock vänligt men bestämt att jag inte skulle höra av sig mer, för hon hade inget intresse av någon mer kontakt, och så var det med den saken. 

• Anonym (Petra)
    Anonym (Aldrig) skrev 2016-11-19 07:39:26 följande:

Nej. Du vet, man blir sårad men sen kommer man över det och träffar man dessutom en ny kärlek skrattar man åt att man kunnat gråta över sina ex. Du tror väl inte att dom känslorna ett ex har precis under separationen är permanenta?!

Jag grät i 6 månader efter min ex-flickvän. Sen insåg jag att jag kunde bli attraherad av andra. Sen blev jag kär. Och varje dag i förhållandet med min nuvarande gläds jag över det jag har nu. Tänk om jag vetat det när jag låg och grinade över den s-bban.

Du verkar tro att folk fastnar i det förgångna och fortsätter ha samma känslor för sina ex men det är nog för att "genom sig själv kommer man andra"; du själv går inte vidare eftersom du startat denna hoppfulla tråd?

Jag skulle aldrig röra mina ex igen, dom är totalt oattraktiva i mina ögon nu på alla sätt. Vem vill tillbaka till ett sämre förhållande man hade med någon när man var mycket yngre och hade sämre självkänsla?

Dom flesta (som går vidare) byter nog upp sig efter ett avslut, man hittar någon som bättre passar en, mer attraktiv, som behandlar en bättre, man trivs mer med, man får en djupare vänskap med, bättre sex. Så har det varit för mig iaf och en förutsättning för det är att gå vidare och släppa taget om sitt ex. Om du inte stänger den dörren kommer du aldrig kunna älska igen eller ta emot kärlek, kärleken är inte hunden till ditt ex. Man måste våga sörja, det måste göra ont först. Sen öppna ögonen för andra och leta efter något nytt. SEN kommer du inte fundera på om ditt ex kommer komma tillbaka.

Jag förstår hur du tänker o du har absolut så rätt! Är just nu uppe i ett avslut med mitt ex o tanken att ens träffa någon ny känns såååå långt bort :( därför tänker jag på hur de varit om jag aldrig mer får höra av honom igen. Jag blir helt vettskrämd om detta är sista gången o sen går år efter år..

jag vet man ska gråta o efter ett halvår-år så är man över den värsta biten. Men de känns ändå så hemskt när man delade 4 år av sitt liv med någon o aldrig mer sen höras av.. betyder man så lite för den andre?

Vet folk går vidare o de är obehagligt höra av sig till ett ex , särskilt nån man inte har känslor kvar för. Men undrar dom inte ens på ett vänskapligt sätt vad man gör eller hur man har de?

Är bara att de känns väldigt omöjligt just nu..
  • Anonym (Pie)
    Anonym (Petra) skrev 2016-11-18 23:03:33 följande:

Hur vanligt är de att ett ex faktiskt kommer tillbaka?

Nu menar jag att man tar bort varandra HELT på fb och alla sociala medier. Man umgås INTE, utan de är helt slut punkt slut.

Hur vanligt är de dom hör av sig igen? Folk som varit med om att ett ex man varit tillsammans med i många år faktiskt ALDRIG mer någonsin hört av sig? Trots att åren bara går och går..

Berätta gärna..

Jag var i samma sits som dig, satt och hoppades att mitt ex skulle komma tillbaka, det händer inte. Gå vidare. Du slösar bort din tid och energi. Kommer han tillbaka så gör han det...
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Pie) skrev 2016-11-23 17:04:06 följande:

Jag var i samma sits som dig, satt och hoppades att mitt ex skulle komma tillbaka, det händer inte. Gå vidare. Du slösar bort din tid och energi. Kommer han tillbaka så gör han det...

Hur lång tid har de gått för dig sen de tog slut? Har ditt ex inte hört av sig på något sett alls?
  • Anonym (Pie)
    Anonym (Petra) skrev 2016-11-23 17:08:07 följande:
    Hur lång tid har de gått för dig sen de tog slut? Har ditt ex inte hört av sig på något sett alls?
    2 år. Höra av sig... visst, vi har 2 barn. Men tog tag i mig själv efter bara några veckor. Insåg att det var det bästa för mig då, och det bästa val jag någonsin gjort. Glad att jag slipper människan idag!
  • Anonym (J)

Beror nog på varför relationen tar slut. Har det gått så långt så att kärleken dött, ja då får man nog bara acceptera och bita i det sura äpplet.

Jag har några relativt långa relationer bakom mig. Oftast är det dock jag som lämnat. Så här ser min statistik ut:

- Pojkvän nr 1. Var ihop i tre år, jag dumpade. Han ville ha en till chans, så ett halvår senare försökte vi igen, men lämnade honom 3 månader senare.

- Pojkvän nr 2. Var tillsammans 1 år, jag dumpade. Vi försökte aldrig igen, men han hade nog velat det.

- Pojkvän nr 3. Var tillsammans i 2 år, sen dumpade han mig. När han insåg att jag höll på att gå vidare med livet, ca 3 månader senare, ville han ha mig tillbaka. Vi höll ihop 12 år till efter det, sen separerade vi.

- Pojkvän nr 4. Var tillsammans i 1 år, sen dumpade jag. Han ville inte acceptera det och gjorde allt för att få mig tillbaka. Men min kärlek till honom hade dött, så han fick inte en till chans.

- Min nuvarande kille dumpade mig efter ca 1 år. Jag tackade för mig, bröt kontakten och plockade bort honom på alla sociala medier. Samt raderade hans nummer. Tog väl ca 2 veckor. Sen stod han där med ånger...

Mitt tips till dig är att verkligen försöka gå vidare. Även fastän hjärtat blöder. Ta bort honom från alla sociala medier, då du kommer att må dåligt över att se vad han gör, samt att han kommer undra vad du pysslar med. Börja hitta på roliga saker, som får dig att tänka på annat, om än det är skitsvårt. Älta med kompisar och vad du än gör, kontakta inte honom. Gör du så här, så är chansen större att han vill ha dig tillbaka. Vill han inte försöka igen, så har du redan gått vidare. Win win.

• Anonym (hej)

Vi är i samma situation nästan. Jag har dock gjort slut, för att han gjorde flera saker som jag vet gör att jag inte kan leva med honom. Han visste detta men gjorde det ändå, alltså känns det som att han gjort slut genom sina handlingar.

Han är dessutom den som inte har så mycket ångest och han kontaktade nya tjejer redan efter några dagar. Jag har raderat allt jag kan med honom nu, till och med hans telefonnummer. Symboliskt, för det finns ju på google ändå....

Har också en väldigt ångest, detta handlar om 15år...

• Anonym (LL)
    Anonym (Petra) skrev 2016-11-19 00:01:25 följande:

Jo klart man går vidare men dom första åren så är de ju större chans man saknar de man hade med sitt ex, de är då de är så sorgligt när den andre faktiskt inte ens hör av sig eller ens försöker.. betyder man så lite då?

Förstår om man har barn ihop då har man tvungen..

Precis.. Det är så sorgligt när den andre faktiskt inte ens hör av sig eller ens försöker..
  • Ess
    Anonym (LL) skrev 2021-01-20 17:36:15 följande:
    Precis.. Det är så sorgligt när den andre faktiskt inte ens hör av sig eller ens försöker..
    Att höra av sig till ett ex är helt ointressant. Jag föredrar att gå vidare och träffa en ny och vill inte ha ett ex i hasorna.
  • Miss Skywalker

Alla mina ex och jag har många..utom ett som jag blev ovän med har hållit kontakten. Alla har velat försöka igen. Även många år efter har de kommit med kärleksförklaringar. Senast för någon vecka sen hörde ett ex av sig och förklarade att jag var hans stora kärlek och vill prata gamla minnen. Undrar ofta om det är typiskt män att ha svårt att släppa ex..

• Tinkerbell73

Jag förstår inte riktigt ditt behov här. Det är en gammal pojkvän som du inte haft ett förhållande med på 5 år, men du vill att han ska sitta och fundera på vad du gör?

Man är ju i olika typ av relationer hela livet igenom; med kärlekar/kompisar/grannar osv, osv. Ibland förändrar sig relationen och dör ut, kan vara med bästa vännen i gymnasiet eller en partner. Är något avslutat går man vidare helt naturligt.

Din gamla kille tänker förmodligen väldigt sällan - om än alls - på dig. Han bryr sig förmodligen inte det minsta vad du gör, och att du eftersöker den bekräftelsen hans "bryende" innebär så länge efteråt är lite märkligt. Du har alltså ett behov av att fortfarande betyda något i hans liv? Varför? Är du en bekräftelse-junkie?

Den enda före detta partnern jag har kontakt med är pappan till mina barn, av naturliga själ. Nu är de snart vuxna och då kommer den kontakten bli ännu mer minimal. Min sambo (som har vuxna barn) har noll kontakt med mamman till hans barn, för det behövs inte längre. Ingen av oss bryr oss om våra ex har relationer eller med vem de har det, vi känner inget behov av att bli grattade på födelsedagen eller uppmärksammade av dem på något vis. De har ingen betydelse i våra liv.

Med det inte sagt att vi på något sätt önskar att det går illa för dem, men vi BRYR oss inte. Det var ett annat liv, en gammal tid - och livet gick framåt och blev bättre för oss båda. Att hänga upp sig på gammalt skulle ju innebära att det nya blev lidande.

Tycker du har en lite självömkande ton i dina inlägg; typ "åh, hur KAN han inte vilja veta hur det går för MIG"?! Så jag undrar; varför skulle han?

Jag hoppas du inte inleder nya relationer när du ännu trånar efter gamla pojkvänners uppmärksamhet...

• Anonym (123)
    Anonym (LL) skrev 2021-01-20 17:36:15 följande:
    varför är det så sorgligt? Är det slut så finns det ju en orsak att det blev så.

Jag har ingen kontakt med ex, förutom den som jag har barn ihop med.
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (123) skrev 2022-01-18 19:48:29 följande:
    varför är det så sorgligt? Är det slut så finns det ju en orsak att det blev så.

Jag har ingen kontakt med ex, förutom den som jag har barn ihop med.
    Orsaken är ofta att den man älskade gjorde slut med en. Det är väl självklart att det är sorgligt då. 
  • Anonym (Same)

Jag är som du. Mina långa förhållanden har aldrig tagit slut pga brist på kärlek. Vi har alltid älskat varandra men det har varit andra saker som inte fungerat, som tex olika värderingar, olika framtidsplaner, svartsjuka, jättemycket bråk och dramatik. Då är det mycket svårare att bryta, eftersom man har gått fram och tillbaka x antal gånger. Man vet aldrig när det är 100% slut.

Jag har tagit bort honom från sociala medier (inte blockat), men ändå tittar jag och frågar mina vänner om han tagit bort bilder på oss eller om han är aktiv etc.
    Riktigt dumt.

Jag tror inte att han kommer tillbaka igen, men i början hoppas man på något sätt.

Svar på tråden Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?