• sessan8408

Nervös att skaffa en sladdis!!!

Jag är 32 år, min sambo är 26 år och jag har två barn (med samma pappa)sedan tidigare som är 9 år & 12 år. Hade inget bra förhållande med deras pappa som var väldigt frånvarande under barnens första år, vi separerade då yngsta bara var 9 mån.

Jag hade ju bestämt att jag inte vill ha fler barn, mycket pga att mina nu är så pass stora och bara tanken på att vara gravid igen och att genomlida sömnlösa nätter igen gav mig kalla kårar! Men det har nog mycket att göra med att jag fick ta allt ansvar då deras pappa hade "viktigare" saker att göra!

Vi har varit tillsammans i 3 år nu och vi har pratat om barn och han vill ju såklart ha barn då han inte har några egna.
    Jag älskar ju honom och att ta ifrån någon den stora upplevelsen att få barn känns inte rättvist.
    Så jag har de senaste månaderna börjat fundera och nästan tycka att det hade varit mysigt med en till bebis Skrattande
    Dock verkar sambon inte ha någon panik med att skaffa barnObestämd

Är det någon fler som funderar på sladdis? för er som har en sladdis, hur har det funkat för er med större barn och åldersskillnad? Hur är en 3 e graviditet efter så länge? känns som jag har glömt allt vad det innebär att ha en bebis Skäms

Vill nog inte vänta allt för länge med att börja försöka, vet ju inte hur länge det dröjer innan jag blir gravid och jag blir ju inte yngre direkt!!
  • Svar på tråden Nervös att skaffa en sladdis!!!
  • Linda2barnsmamma

Vi planerar just nu en trea ;) lite nervöst... våra två flickor innan va ej planerade nån av dom. Min man är 27 o jag är 26 år :) flickorna är 5 o 7 år

• soccermum01

Hej jag har 3 barn varav nr 3 är en sladdis. Äldsta var 10 år och mellersta 7 år när vi fick nr 3. Det har gått jättebra förutom att det var lite svårt att hinna med att vara bebis mamma och samtidigt hänga med på alla aktiviteter som större barn ofta har. Men vi ångrar inte sladdisen en sekund hen har fått hänga med på allt. Hen var 8 veckor när vi var på forbollsscup med de större och det funkade bra!
    Go for it! Fråga om du undrar något.

• Linda2barnsmamma
    soccermum01 skrev 2016-11-16 11:22:16 följande:

Hej jag har 3 barn varav nr 3 är en sladdis. Äldsta var 10 år och mellersta 7 år när vi fick nr 3. Det har gått jättebra förutom att det var lite svårt att hinna med att vara bebis mamma och samtidigt hänga med på alla aktiviteter som större barn ofta har. Men vi ångrar inte sladdisen en sekund hen har fått hänga med på allt. Hen var 8 veckor när vi var på forbollsscup med de större och det funkade bra!

Jag undrar en sak.. hade du något problem med foglossning? Jag hade fruktansvärd foglossning med andra flickan från v.10 till slutet.. är rädd att de ska bli värre med trean , puh hujedamej.
  • sessan8408
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 10:55:55 följande:

Vi planerar just nu en trea ;) lite nervöst... våra två flickor innan va ej planerade nån av dom. Min man är 27 o jag är 26 år :) flickorna är 5 o 7 år

Vad spännande!! Vi har inte börjat försöka ännu, drar ut på det lite så man får tänka igenom det ordentligt ;) Men min förhoppning är ju att börja försöka i början av nästa år!
  • Linda2barnsmamma

Ja fast vi har inte börjat börjat riktigt en. Min spruta går ut nästa fredag så då får vi se. Blir nog till slutet av dec el årskiftet som tidigast

Vi har oxå diskuterat mycket fram o tillbaka. Men båda ja o min man va överrens om att skulle vi ha en tredje så vill vi ha det helst innan vi fyller 30 år

• soccermum01

TS hade inte besvär med foglossning. Men däremot var jag väldigt trött och mådde mer illa. Hade foglossning  med nr 2, kan ju ha att göra med att det inte var så långt mellan 1 och 2. Många säger ju att graviditet och förlossning kan vara hur som helst med nr 3. Jag tyckte att förlossningen gick väldigt smidigt för min del. Nr 1 och 2 sprack jag en del. Nr 3 hade jag bestämt mig för att ta det väldigt lugnt och verkligen arbeta med min kropp i stället för att pusha för mycket. Man blir ju äldre och vet vad som funkar. Envisa barnmorskor som ska ha mig att ligga på sida och krysta funkar inte för mig!

• Twilight

Jag har två barn, 8 och 13 år, med en pappa. Jag var säker på att jag var klar då två barn kändes lagom, och jag inte ville ha barn med olika fäder...

Nu sitter jag här, gravid i v29

Precis som du träffade jag en kille utan barn, och jag kände att jag verkligen vill ge honom det här, det finaste livet kan ge en.
    Så, så blev det.

Graviditeten har varit HEMSKT! Mått fruktansvärt illa fram t.o.m v26-27, men det är ju olika för alla, och från graviditet till graviditet.

• sessan8408
    soccermum01 skrev 2016-11-16 11:22:16 följande:

Jo mina barn spelar ju båda fotboll också och vet att det är mycket, speciellt under sommaren, skönt att du säger att det har gått bra för er! 
    Kan tänka mig att man kanske har lite hjälp av de större barnen Glad
    Var din graviditet annorlunda med sladdisen jämfört med de andra?
  • Linda2barnsmamma
    soccermum01 skrev 2016-11-16 11:47:22 följande:

TS hade inte besvär med foglossning. Men däremot var jag väldigt trött och mådde mer illa. Hade foglossning  med nr 2, kan ju ha att göra med att det inte var så långt mellan 1 och 2. Många säger ju att graviditet och förlossning kan vara hur som helst med nr 3. Jag tyckte att förlossningen gick väldigt smidigt för min del. Nr 1 och 2 sprack jag en del. Nr 3 hade jag bestämt mig för att ta det väldigt lugnt och verkligen arbeta med min kropp i stället för att pusha för mycket. Man blir ju äldre och vet vad som funkar. Envisa barnmorskor som ska ha mig att ligga på sida och krysta funkar inte för mig!

Okej.. ja 1a o 2a graviditeten har gått / gick väldigt bra. Kanske slipper foglossning med trean då om ja har tur :)
  • sessan8408
    Twilight skrev 2016-11-16 11:56:10 följande:

Jag har två barn, 8 och 13 år, med en pappa. Jag var säker på att jag var klar då två barn kändes lagom, och jag inte ville ha barn med olika fäder...

Nu sitter jag här, gravid i v29

Precis som du träffade jag en kille utan barn, och jag kände att jag verkligen vill ge honom det här, det finaste livet kan ge en.
    Så, så blev det.

Graviditeten har varit HEMSKT! Mått fruktansvärt illa fram t.o.m v26-27, men det är ju olika för alla, och från graviditet till graviditet.

Precis som jag då alltså, men som du säger man vill ju att ens nya partner ska få uppleva att få barn då det verkligen är en stor sak i livet.
    Dessutom tjatar ju mina 2 barn om att vi ska skaffa ett syskon till dom ;)
    Skönt att det finns fler där ute i samma sits!

Graviditeten är jag mest nervös över, hade 2 enkla graviditeter och förlossningar, även om jag gick över tiden med båda, så jag är väl mest rädd att denna i så fall ska bli ett helvete och jag ångrar mig haha Flört
  • sessan8408
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 11:34:59 följande:

Ja fast vi har inte börjat börjat riktigt en. Min spruta går ut nästa fredag så då får vi se. Blir nog till slutet av dec el årskiftet som tidigast

Vi har oxå diskuterat mycket fram o tillbaka. Men båda ja o min man va överrens om att skulle vi ha en tredje så vill vi ha det helst innan vi fyller 30 år

Ja jag har ju alltid sagt åt mig själv att efter 30 tänker jag absolut inte skaffa fler barn men nu sitter man här och vill det ändå :D
    Hoppas allt går bra för er och att det inte tar allt för lång tid att bli gravida =)
  • Linda2barnsmamma
    sessan8408 skrev 2016-11-16 12:18:05 följande:

Ja jag har ju alltid sagt åt mig själv att efter 30 tänker jag absolut inte skaffa fler barn men nu sitter man här och vill det ändå :D

Hoppas allt går bra för er och att det inte tar allt för lång tid att bli gravida =)

Haha ja ja kanske kommer med en 4a efter 30 sen

Ja de hoppas ja med. Med första o andra tog det 5 respektive 6 veckor efter p-sprutan gått ut innan ja blev gravid.. så denna gång tar de väl låååång tid bara därför..
  • sessan8408
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 12:21:43 följande:
    Haha ja ja kanske kommer med en 4a efter 30 sen

Ja de hoppas ja med. Med första o andra tog det 5 respektive 6 veckor efter p-sprutan gått ut innan ja blev gravid.. så denna gång tar de väl låååång tid bara därför..
    Haha ja man ska aldrig säga aldrig ;)

Ja det är ju just det man inte vet, har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare så fort jag slutade med P-piller, men det är 9år sedan så man vet aldrig hur kroppen svarar nu Obestämd
  • Linda2barnsmamma

Hehe ja de där e svårt.. sen att tyda kroppen. . Ja hejsan... haha. Ja har varken haft ÄL eller mens på 9 år.. så vet knappt hur det är .. haha lär väl va ett mysterium när.kroppen börjar bete sig annorlunda..

• sessan8408
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 12:51:20 följande:

Hehe ja de där e svårt.. sen att tyda kroppen. . Ja hejsan... haha. Ja har varken haft ÄL eller mens på 9 år.. så vet knappt hur det är .. haha lär väl va ett mysterium när.kroppen börjar bete sig annorlunda..

Samma här, ätit minipiller i flera år och inte haft mens på jag vet inte hur länge!! Men man får hoppas att allt är som det ska där inne i alla fall ;)
  • soccermum01

Ha ha kan gå fort det där. Jag tog ut kopparspiralen och månaden efter var jag gravid. BM kikade i min journal när jag anmälde mig och sa:- Du var ju nyss här oj ojdå.Glad

• Linda2barnsmamma

Haha ja samma reaktion fick jag när jag slutat med sprutan båda gångerna.. dom sa till mig att ja skulle förvänta mig minst 1 års försök. Båda gångerna.. men tji fick dom

Svar på tråden Nervös att skaffa en sladdis!!!