• fannyyh

Har jag dålig självkänsla?

Har otroligt svårt att lita på människor, tror hela tiden det värsta om saker och ting. Att någon ska ljuga för mig, gå bakom ryggen, snacka skit m.m

Får jag en komplimang på krogen tex så tror jag att han som gett mig den driver med mig för att kunna göra narr av mig.
    Jag får ofta för mig att min sambo egentligen inte vill vara med mig men är för bekväm eller rädd att göra slut.
    Har svårt att släppa saker från set förflutna, drar ofta upp gamla saker som jag blivit sårad av..

VARFÖR är jag sån?? Hur lär man sig att lita på att alla människor faktiskt inte är elaka? Hur tar jag åt mig av komplimanger, hur blir jag självständig? Detta är fruktansvärt jobbigt för mig :'(

• Svar på tråden Har jag dålig självkänsla?
  • StevenDiese

Har samma problem. Jag jobbar på det. Min grundidé är att skita i vad folk tycker om mig samt att sluta ta åt mig när folk inte gör som jag förväntar mig.

• Pernilla Måneschiold

Börja med dig själv. Unna dig själv en go parfym, nytt smink, en ny frisyr, eller något nytt dö snygg klädesplagg. Börja köra zumba på gymmet och släpp loss! Tänk på att göra saker du blir glad, bättre och smartare av, för det bästa du har i livet är dig själv! Våga göra något du aldrig gjort förut!
    Sätt på bra motivation musik, ta ett glas rött och dansa framför spegeln då och då!
    Skit i alla andra, det viktigaste är att du ger dig själv en komplimang och känner att du är värd den. Vakna varje dag och säg i spegeln att du är så jävla grym! Det fungerar, why? För det är du! 

Kör hårt!

Svar på tråden Har jag dålig självkänsla?