Lämna 15-åring på Dreamhack?
Sonen (snart 15 år) ska för tredje gången åka till Jönköping på Dreamhack. Han ska vara med ett kompisgäng varav han själv och två till varit där tidigare.
I somras bodde jag på campingen bredvid och fanns tillgänglig om något skulle hända. Vilket det inte gjorde mer än att de kom och sov ett par timmar då och då.
Den här gången var det meningen att en annan förälder skulle finnas på plats men av diverse anledningar blir det inte så. Vi bor 14 mil från Jönköping och jag har ingen möjlighet att stanna. De andra föräldrarna kan inte heller med så kort varsel.
Ett par av ungdomarna är lite äldre (16 och 17) och det är ett ganska lugnt gäng som är där för att spela, inget annat.
Sonen kommer att kunna nå mig dygnet runt och jag kan vara hos honom inom två timmar om något händer.
Kan jag lämna honom utan vuxen? Det gäller ju ändå tre nätter. Om han skulle vara ensam hemma är ju en sak men 14 mil bort...
Vad tycker ni? Är jag en tramsig hönsmamma eller en oansvarig förälder som ens funderar på att lämna min unge vind för våg? Hur skulle ni göra om det var ert barn?