BF vår/sommar 2017 efter IVF
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
I fredags ploppade mitt vatten, inga värkar. Åkte till förlossningen på kontroll och dubbelkoll att det var vattnet (ingen tvekan). Åkte hem med tid för igångsättning sön (dvs efter 48 timmar) om det inte kommit igång av sig självt.
Söndag kom vi på avtalad tid efter noll värkar. Men då var det fullt på förlossningen...
De gjorde ny kontroll (ctg) och fixade sedan fram ett rum på BB där vi var fram till måndag 10 ca.
Mellan måndag 11 och tisdag 05 fick jag 9 doser cytotec (!). Svaga värkar fram till kl 08, då öppen 3cm och började bli jobbigt så jag fick TENS som fungerade bra ca 45min. Sedan började det bli jobbigt och vid 9 fick jag lustgas.
9.30 fick jag milkshake som jag hann svälja två klunkar av mellan två värkar.
Sedan vek sig kroppen och sambo fick larma, 9.47 var han ute.
Gick ju galet fort på slutet så sprack lite grann, en grad 1 långt inne i slidan och 3 ytliga i blygdläpparna. Läkare tråcklade ihop med hjälp av lustgas. Bra grejer det där, lustgas...
Så han kom i v 36+0, 44cm och 2470gram.
Åkte hem igår torsdag men hade lite gulsot så BM på väg kommer idag och imorgon åker vi tillbaka till Ackis för ny koll och läkarundersökning nr 2.
:)
hur går det för alla?
hur går det för alla?
I tisdags föddes vårt efterlängtade mirakel <3 En pojke på 3300g och 47cm i vecka 38+6 (igångsättning pga av foglossning och karpaltunnelsyndrom) igångsättningen gick kanon då jag redan hade mjuk tapp och var öppen 2 cm. Förlossningen gjorde självklart ont men vilken häftig upplevelse! Från första dosen av igångsättningsläkemedlet var han ute på 12 timmar och 24 min. Krystvärkar på 6 min utan en bristning så har bara en positiv upplevelse till förlossningen :)
Nu håller vi på lära känna varandra här hemma och njuter till fullo! Tänk att vi äntligen efter alla år är föräldrar <3 Magiskt!
Lycka till nu ni som väntar på bebis! Kikar in då och då och kollar läget :)
Kram på er!
I tisdags föddes vårt efterlängtade mirakel <3 En pojke på 3300g och 47cm i vecka 38+6 (igångsättning pga av foglossning och karpaltunnelsyndrom) igångsättningen gick kanon då jag redan hade mjuk tapp och var öppen 2 cm. Förlossningen gjorde självklart ont men vilken häftig upplevelse! Från första dosen av igångsättningsläkemedlet var han ute på 12 timmar och 24 min. Krystvärkar på 6 min utan en bristning så har bara en positiv upplevelse till förlossningen :)
Nu håller vi på lära känna varandra här hemma och njuter till fullo! Tänk att vi äntligen efter alla år är föräldrar <3 Magiskt!
Kram på er!
Kram på er!
Kram på er!
Karolinska i Solna
tack! det gick tyvärr inte bra denna gång heller. Nere på -24% nu, men skall dit igen om 4 veckor så vi får se. Det blir en mini. allting annars verkar ju ok, så vi hoppas att det är genetiskt.
hur går det för er?
hur går det för er?