Någon som har lust att tyda denna dröm?
Inatt drömde jag en väldigt intensiv och verklighetstrogen dröm. När jag vaknade kände jag mig helt omtumlad. Är det någon som har lust att ta sig att och tolka de tecken jag såg i drömen?
Drömmen började med att jag träffade en man, han var väldigt stor, skallig, klädd i blått och jag förstod det som att han var borgmästare eller något liknande. Han gav mig en nyckel och sa att jag skulle gå till andra sidan torget där borgmästarkontoret ligger för att hitta dörren dit nyckeln passar.
Sedan åkte jag till mina föräldrars landställe där hela min familj satt och åt frukost. Min syster satt med min andra systers son i famnen och sa "de har valt namnet Clara". Sen var jag tillbaka inne i staden vid torget mannen i början av drömmen pratade om. Jag gick till andra sidan men hittade inget borgmästarkontor. Då tog jag kontakt med en okänd man och frågade om han visste var kontoret låg. Vi började söka tillsammans och fann till slut en tunnelliknande lokal. Vi sökte länge och fann en dörr. Jag tog då upp en nyckelknippan och testade att stoppa en nyckel på den i nyckelhålet. Den passade inte så jag sa "det är inte den här dörren han menade". När vi var påväg därifrån sa jag "vänta jag vill bara testa en sak". Jag gick tillbaka till dörren och testade en annan nyckel, den passade men när jag vred om bröts nyckel på mitten. Jag fick ändå ut hela nyckeln ur nyckelhålet och stirrade på den. Det gick nu att öppna dörren så jag bad den okända mannen att hålla upp den. Det var en mycket tung dörr och innanför fann en rostig gallerdörr. När jag tittade ner på den tunga dörren hade nyckelhålet bytt plats och satt nu på insidan av dörren. Jag frågade hur vi skulle kunna ta oss ut igen om dörren gick i lås eftersom att nyckel var trasig.
Mannen sa att han kunde hålla upp dörren så länge om jag ville gå och se mig omkring. Jag gick in i rummet, det var tegelväggar och små portaler med mörka rum innanför och det kom solljus från taket. Då kom det ut en svart katt från höger hörn av rummet. Den stannade och stod och stirrade på mig. Helt plötsligt mörknade det och jag såg skuggor av massa spindlar som spann sig ner från taket. Jag kände skräck och vände om sprang ut genom gallerdörren och skrek "stäng dörren de kommer!" den tunga dörren slog igen. Sen var jag tillbaka på landstället och tänkte att jag behövde åka tillbaka till dörren. Jag limmade ihop nyckeln, täljde ett spjut och tog på mig en ryggsäck. Jag tänkte att dörren kanske måste vara stängs för att jag skulle kunna ta mig an det som fanns där innanför.