Det här med kompisar efter skolan
Jag vill ju inte vara den här sura, griniga när sambon kommer hem men han har sagt till sina barn att en kompis är ok att ta hem utan att säga till.. Jag som är den som är hemma (just nu sjukskriven annars kommer jag ändå hem minst 2 tim före sambon) jag gillar det inte men har valt att backa i det fallet.. Men nu till det som stör mig vilket är att hon allt som oftast tar hem två kompisar utan att säga till.. Frågor jag hur länge dom ska stanna får jag oftast bara en axelryckning och vet inte.. Nähää på hur ska jag då veta hur många jag ska laga mat till... Kanske låter som en petitess men vi är redan 5 barn och 2 vuxna det blir en jäkla massa mat att laga helt plötsligt... (för att inte tala om livet och kaoset) Det är ofta jag planerat för matlådor men som sedan går åt för att det är fullt med andra barn här....
Hans barn bor här 2 veckor i stöten så det är en vecka där det är bara dom och vi har pratat om att det är bättre att ta hem kompisar då när vi inte är så många och istället åka hem till kompisarna den andra veckan...Jag menar ingen av kompisarna är hemlösa.. Men det håller aldrig... Det dom inte förstår är att om alla tar hem en eller två kompisar utan att fråga blir det jäkligt många människor.
Vad ska man göra vill ju inte vara sur och grinig men jag tycker den är jättejobbig när det är fullt med barn här och jag ska laga massor med mat...
Hur gör ni med kompisar får man ta hem hur som helst, när som helst?