• JohannaSaGo

Min bebis använder inte mitt bröst som napp

Jag läser överallt om fri amning och ja har försökt lägga min 7 veckors son vid bröstet när han är ledsen istället för nappen. Han vägrar !! Tar inte bröstet alls och bara skriker. Med nappen blir han hur lugn som helst.

Varför tror ni det är så? Läser vissa spm inte använder napp utan har bröstet som napp. Ä

Egentligen ska jag väl bara glad att allt annat funkar.. Men kan inte råför,att bli lite fundersam..

Trodde bebisar hellre ville ha tutte än napp..

• Svar på tråden Min bebis använder inte mitt bröst som napp
  • Anonym (Lyllo dig)

Vilket icke-problem. Skatta dig lycklig istället. Skulle tacka alla gudar som finns om min son nöjde sig med nappen istället för bröstet. Så kanske man någon enstaka gång kunde få äta med båda händerna, eller ta en dusch i lugn och ro, eller baka något eller bara dammsuga av lite och inte behöva lägga allt på maken. Istället får man träsmak i baken och såriga bröstvårtor. Jag är såklart glad att jag ens kan amma alls men ibland undrar jag om det är värt det. Dessutom kan maken aldrig få trösta honom eller ens hålla honom någon längre stund, så han är såklart lite avundsjuk. Jättetråkigt.

• Anonym (ta det lugnt)

Ta det lugnt och andas! Du verkar väldigt orolig i din mammaroll. Andas och lyssna på ditt barn. Du skulle märka om något var fel :)

• isolande

Det gjorde inte mina barn heller. De ammade för att det var enda sättet för dem att överleva typ... Det kändes som att de hatade mina bröst eg, haha! Gud vad underbart det var när jag började ge yngsta flaska ist. Skulle gett ersättning till båda med facit i hand, men man SKA ju amma, säger alla.

• Mallemamma

Min son var likadan, tog bröstet var 3 timme nästan på pricken, bara när det var dags att äta, inte annars. Men jag tyckte det var skönt, han somnade med nappen och har den fortfarande när han sover (2,5 år). Hade sett några mammor precis innan jag själv blev mamma som hade problem med att bebisen inte tog nappen och kunde vara otröstlig, så jag bestämde redan från början att jag ville att sonen skulle ha napp som tröst. Det har funkat jättebra för oss :)

Fri amning är ju också just vad ni har, så länge bebisen får amma när -han själv- vill :)

• Liinaa91
    Anonym (Lyllo dig) skrev 2016-11-05 20:10:30 följande:

Vilket icke-problem. Skatta dig lycklig istället. Skulle tacka alla gudar som finns om min son nöjde sig med nappen istället för bröstet. Så kanske man någon enstaka gång kunde få äta med båda händerna, eller ta en dusch i lugn och ro, eller baka något eller bara dammsuga av lite och inte behöva lägga allt på maken. Istället får man träsmak i baken och såriga bröstvårtor. Jag är såklart glad att jag ens kan amma alls men ibland undrar jag om det är värt det. Dessutom kan maken aldrig få trösta honom eller ens hålla honom någon längre stund, så han är såklart lite avundsjuk. Jättetråkigt.

Usch vad man känner igen sig. Min 4 månaders tror inte nappen ... frustrerande! Medan min 2.5 åring tog nappen direkt och använder den fortfarande på natten.
Svar på tråden Min bebis använder inte mitt bröst som napp