• Jossephinee

Effektiv träning

Hallå allihopa,
    Jag måste verkligen gå ner i vikt. Men innan jag skriver in mig på något gym, aktivitet etc vill jag ha hjälp. Vad för träning är mest effektiv om man vill gå ner i vikt och bli av med lite dallrig (överflödig) hud? 

Någon kunnig som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Effektiv träning
  • Kjell2
    Jossephinee skrev 2016-11-04 11:35:15 följande:

Hallå allihopa,
    Jag måste verkligen gå ner i vikt. Men innan jag skriver in mig på något gym, aktivitet etc vill jag ha hjälp. Vad för träning är mest effektiv om man vill gå ner i vikt och bli av med lite dallrig (överflödig) hud? 

Någon kunnig som kan hjälpa mig?

Lång konditionsträning, där du flåsar och svettas. Kombinera gärna med styrketräning. Igentligen är den träning du gör bäst. Bättre att du gör något du tycker är roligt än att du inte gör det mest effektiva.

Absolut viktigast är dock matintaget.

• Tonårsmamman1

Den bästa träningen är den som blir av. Är man inte van att träna så är bättre att göra något som man gillar, för då ökar chansen att man fortsätter med det.

Sedan håller jag med Kjell2, det viktigaste är maten.

• Annelie 76

Ingen. Träning gör dig starkare och hungrigare, inte smal. Det enda sättet att gå ner i vikt är att ändra kosten. Jag rekommenderar LCHF. Effektivt, god mat, ingen hunger och när du tränar får du resultat (starkare muskler) snabbare.

• Vickan I

Jossicorne el hur du nu stavade. Är det du som är tillbaka under nytt namn? I så fall behöver du hjälp, inte gå ner i vikttips det vet du.

• Jossephinee
    Vickan I skrev 2016-11-04 14:27:39 följande:

Jossicorne el hur du nu stavade. Är det du som är tillbaka under nytt namn? I så fall behöver du hjälp, inte gå ner i vikttips det vet du.

Nu tror jag du blandar ihop mig med någon annan medlem. Jag har aldrig haft något annat namn än det jag har här inne just nu.
Svar på tråden Effektiv träning