Anledningen att vi lägger oss tidigt är att vi båda är så trötta jämt och det hjälper inte med sovmorgon tyvärr :/ vår tittar med på tv osv men om de hela tiden kommer och frågar saker/tjatar så blir det ju ingen tid utan barn iaf.
Vi får väl fundera lite... kommer få ett till barn i början på året så skulle ha velat haft lite egen tid innan flr sen blir det svårt under lång tid. Många skriver/säger att den tiden får man ta när barnen flyttat hemifrån men jag vet att man/jag behöver få vara nått annat än mamma med innan de flyttar för att fungera som mamma, fru och människa. Många år sen vi hade egen tid utan barnen och då var det knappt ett dygn.
Fru Ve skrev 2016-11-04 13:55:13 följande:
Mina barn brukar vara i TV-rummet och spela eller se på TV tillsammans medan jag och mannen sitter i köket och fikar på kvällen och pratar och kanske spelar Yatzy eller något. Mer avancerad "tillsammanstid" är svårt att få till om vi inte har barnvakt. Man kanske inte kan förvänta sig det heller tänker jag? Men TS måste ni verkligen lägga er så tidigt? Mina barn klarar sig själva lite på morgonen på helgerna om jag brer varsin smörgås åt dem och lägger i kylen på kvällen. Då kan jag och mannen sova lite på morgonen och orkar vara uppe senare då barnen lagt sig också. Annars är det väl ingen dålig idé alls att försöka få tag på en barnvakt och betala lite för det ibland. Skulle jag absolut ha gjort om vi inte haft släktingar.