• Patrassk

Olaga hot men polisen bryr sig inte!

Min flickvän har blivit stalkad på sitt jobb och nu idag började det ringa på hemnummet,(okänt nummer såklart) jag svarade för att hon blev rädd. Killen som ringer ber att få prata med henne jag ber honom vänligt men bestämt att sluta ringa henne och att det är olämpligt att ringa henne så här. Killen blir väldigt arg och hotar att elda upp våran bil. Vi går direkt till polisstationen och gör en anmälan. Varpå jag frågar hur löser ni detta nu då och får svaret. "Ärendet kommer antagligen läggas ner för hotet är inte allvarligt nog" Vad ska vi göra vi är jätte rädda ! Kan jag spåra hans nummer på något vis?

• Svar på tråden Olaga hot men polisen bryr sig inte!
  • Jenna Eriksdotter

Jag har upplevt detta vid ett flertal tillfällen. Försök att spela in så mycket som möjligt, det är bra att ha om det går så långt att det blir aktuellt med en utredning. Din telefon operatör borde kunna spåra samtalet, det kunde min operatör göra, fast jag bor inte i Sverige så det kanske är annorlunda. Här kan dom spåra dolda nummer som ägt rum inom två veckor. Lycka till =)

• Patrassk

Tack för svar. vi ska ringa hennes operatör det första vi gör imorgon =) 

• Lilla Gs mamma

Har hänt mig. Telefonoperatören sa att de kan spåra samtalet om det finns en polisanmälan.

• Patrassk

Anmälan har vi ju gjort. Håller tummarna att telenor kan lösa detta utan att det kostar en förmögenhet.

• frokenannorlunda

Hej! Det där är hemskt och tyvärr upplevt själv. Blev trakasserad, dom förföljde mig, jag gråter i telefonen när jag pratar med polisen, får svar "tyvärr, vi kan inte skicka ut någon om inget allvarligt hänt." Nedå. Jag kommer bara bli huggen om dom får tag i mig. En vän fick hämta mig under tiden jag gömde mig. Ännu är saken inte uppklarad. Hållt på i 2 år, men det finns ju inga bevis.. Osv.. Osv.

• Patrassk
    frokenannorlunda skrev 2016-11-01 00:31:28 följande:

Hej! Det där är hemskt och tyvärr upplevt själv. Blev trakasserad, dom förföljde mig, jag gråter i telefonen när jag pratar med polisen, får svar "tyvärr, vi kan inte skicka ut någon om inget allvarligt hänt." Nedå. Jag kommer bara bli huggen om dom får tag i mig. En vän fick hämta mig under tiden jag gömde mig. Ännu är saken inte uppklarad. Hållt på i 2 år, men det finns ju inga bevis.. Osv.. Osv.

Ush och fy hoppas denna tråden kan hjälpa dig också. 
Svar på tråden Olaga hot men polisen bryr sig inte!