• aklejavulgaris

Ägglossningstest- problem!

Hejsan

Försöker bli gravid och har testat med ägglossningsstickor ett tag. För att försöka få lite koll på det hela. Jag har mycket regelbunden mens och har ofta även känningar, liknande pms-symptom osv. Har egentligen ganska bra koll alltså.
    Tänkte kolla om någon annan också har "problem" med ägglossningstester.
    Jag tror att jag har relativt tidig ägglossning, alltså ungefär 16 dagar innan mens. När jag provar med stickor, rfsu, så har jag blankt, till att jag får streck/utslag två dagar, till att det sedan blir blankt igen. GREJEN är att jag inte tycker att strecken är lika starka som kontrollstrecket. De kommer snabbt och syns starkt, men inte riktigt lika starkt. Det står ju att de ska vara lika starka? Sedan får jag trots allt symptom och känningar i vanlig ordning. Jag undrar om det alltså ändå är en indikation på ägglossning? Jag har problem med urinblåsan, så jag kan verkligen inte hålla mig i 4 timmar innan jag testar, som det står. Kan det påverka? Att alltså det är ett positivt test, bara att det är för "utspätt", så därför lite svagare streck?
    Eftersom det ändå är så tydligt. Blankt, blankt, blankt, streck, streck, sedan blankt igen, så tänker jag att det kanske är det som är problemet?
    Några erfarenheter??
    Sedan undrar jag om någon har koll på hur många dagar man har på sig från man får första "positiva" strecket på stickan?
    Tack tack ha en fin dag.

• Svar på tråden Ägglossningstest- problem!
  • Jag är bara jag

Äl-tester är oftast av ondo. Svårtydda och ger stress.  Har man regelbunden mens, känner av äl och/eller har regelbundet sex behövs de inte alls. De funkar inte på alla heller fast de kanske har äl. Får du mens i enlighet med testerna trots att de inte är fullt starka så har du haft äl. Äl infaller mellan 12-48 timmar efter första eller enda  positiva testet. Samlag bör man dock haft minst en gång innan tester ger utslag. Då är spermierna fräschare än om han hållt sig länge och det finns grabbar där inne och väntar redan när ägget släpps. Glad

Svar på tråden Ägglossningstest- problem!