Ni som röstar på Sverigedemokraterna
Debatten om (och i viss mån med) Sverigedemokraterna blir ju ofta ganska ensidig och det känns som att så fort de är på tal så handlar det mest om invandring. Det verkar vara ett hyfsat populärt parti här på Familjeliv, så jag tänkte vända mig till er som röstar eller kommer att rösta på dem. Jag kommer att lista ett antal områden där ni gärna får berätta lite om Sverigedemokraternas politik - eller rättare sagt om er tolkning av/uppfattning om den - samt era egna åsikter och huruvida ni tycker som Sverigedemokraterna i just den frågan eller inte.
Ju utförligare svar ni ger, desto intressantare blir det att läsa.
Jag lämnar områdena ganska brett, så att ni själva har möjlighet att specifiera efter era intressen och utifrån vad ni brinner starkast för. Om ni vill lägga till eller hoppa över kategorier så kan ni förstås välja att göra det.
Se det som en chans att visa att SD är mer än sin invandringspolitik, samt som en chans att "sälja" partiet till andra som läser i tråden.
1. Barn (barnomsorg, skola,...)
2. Bostadspolitik
3. Demokratri (extremt brett, men kan förslagsvis handla om yttrandefrihet, direkt vs representativ demokrati, public service m.m.)
4. Skattepolitik
5. Miljöfrågor
6. Jämställdhet och jämlikhet (mellan kön, klass, hudfärg m.m.)
7. HBTQ-frågor
8. Sjukvård
9. Kultur och idrott
10. Utrikespolitik och handel med andra länder