• Jia

Vad gäller ang godkänna flytt?

Jag och barnens pappa är separerade. Jag flyttade till annan kommun för 6 år sen och han skrev under och godkände detta.

Detta ångrar han att han gjorde.

Jag funderar på att flytta tillbaka till samma kommun. Men om jag ångrar mig och barnen vill tillbaka till sin skola, måste han skriva på ett nytt papper eller gäller gamla? Känner mig kluven i att våga flytta om det kan göra att han låser fast oss i samma kommun..

• Svar på tråden Vad gäller ang godkänna flytt?
  • Kerubmamman

Det bedöms från gång till gång. 
    Varför funderar du på att flytta tillbaka?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Nittiotvå

Om du flyttar tillbaka och sedan flytta till en annan kommun igen får du ni nog skriva nya papper.

Ring och fråga familjerätten?

• Jia

Eftersom sonen har speciella behov och det har först nu börjat fungera i skolan.

Har pratat med fam rätten och de säger att Skatteverket gör en prövning vad som är bäst för barnen vart de ska stå skrivna osv

• Brumma
    Jia skrev 2016-10-23 21:20:48 följande:

Eftersom sonen har speciella behov och det har först nu börjat fungera i skolan.

Har pratat med fam rätten och de säger att Skatteverket gör en prövning vad som är bäst för barnen vart de ska stå skrivna osv

Fast det skatteverket gör är ju att titta på var barnen faktiskt bor, var de har sin huvudsakliga vila. Skatteverket kan inte bedöma var det är BÄST för ett barn att bo..

Stämmer pappan dig på boendet tex om du flyttar och barnet är rotat i den kommun pappan bor är chansen stor att boendet flyttas till pappan istället.
Svar på tråden Vad gäller ang godkänna flytt?