• Anniia

Djurkommunikation - bortsprungen katt

Hej,
    Vår katt har varit borta i över en månad. Kastrerad honkatt som jag tror inte vågar komma hem pga att en annan katt varit elakt.
    Jag har letat och letat men känns som att en katt som rör på sig är svår att hitta.

Har funderat en del på hur jag ska kunna hitta min kisse.

Är det någon som har testat att anlita en djurkommunikatör som kan spåra upp bortsprungna djur?

• Svar på tråden Djurkommunikation - bortsprungen katt
  • tinakk

Jag vet inte vad en djurkommunikatör är för nåt men det verkar ju vara vanligt med hundar som spårar upp katter nu. Hunden luktar alltså på något, typ en filt, som katten legat på och kan sedan i bästa fall spåra katten. Kolla upp det

• Anniia

Ja jag kollade upp det direkt när hon vart borta en vecka men den ID-hund som fanns i närheten svarade aldrig. Och nu tror jag det gått för långtid så hennes doft är nog borta ????

• tinakk

Okay, har du satt upp lappar och frågat runt? Det rekommenderas att man ska ha hittelön. Gå runt på kvällen/natten och locka på henne då kanske hon vågar komma fram. Du kan även be om att få låna en kattfälla om det skulle vara så att hon är i närheten av hemmet men inte vågar komma hem. Ställ ut mat åt henne.

• Tihi

Vad sorgligt att läsa om att katten är ute på egen tass. Jag har läst nånstans nångång att bortsprunga katter är oftast inom 1-2 km högst från hemmet så förmodligen är hon inte långt borta. Tror också att det är bäst att leta på kvällar och nätter när det är lugnast i området för då är det störst chans att hon kommer fram. Jag hoppas verkligen att du hittar henne. Hjärta

• Anniia

Tack för alla tips. :)
    Har letat ute på kvällarna utan resultat men jag ger mig inte. Maten som jag ställt ut äter grannens katter upp men jag ska lägga ut igen och strö mjöl på marken för att kunna se om min katt är där och äter (hon är mycket mindre än grannens katter så det syns skillnad på tassavtrycken i så fall)
    Har efterlyst henne lite överallt och anmält till polisen. Hon är chippad så jag hoppas att om någon hittar henne så får vi reda på det.

Svar på tråden Djurkommunikation - bortsprungen katt