• cathrine100

Utnyttjad?

Jag bor med min sambo och hans 2 killar är hos oss varannan vecka. Flyttade hem till honom i augusti. Han har dålig ekonomi och kämpar enligt honom jag har fast jobb och jobbar extra utöver det.

Har Betalar hittills mina egna räkningar och hela hyran samt bilkostnader,mat,bensin,barnens sl kort,mobil. Han har noll koll på ekonomin men säger att han skall hitta ngt snart..Han öppnar ej brev heller med räkningar, hur 17 gör jag nu? behöver råd tack

• Svar på tråden Utnyttjad?
  • cathrine100

jag skrev att jag skulle vilja höra hur andra delar upp när de är sambon, tänker såklart ge honom ett ultimatum. Börja jobba mera och lev ej över dina tillgångar annars flyttar jag till ngt eget. Älskar honom mycket ändå. vet att han ej klarar sig med sina inkomster, suck.

Tycker synd om hans barn som ej får sl kort eller kort till mobilen. Han tycker ju inte om när jag tar upp detta ..såklart

• cathrine100

Glömde skriva ännu att vi bott ihop från augusti och han efter det minskat på arbetstakten...som jag inte har sån koll på när jag ej ser hans konto

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-21 20:28:37 följande:

jag skrev att jag skulle vilja höra hur andra delar upp när de är sambon, tänker såklart ge honom ett ultimatum. Börja jobba mera och lev ej över dina tillgångar annars flyttar jag till ngt eget. Älskar honom mycket ändå. vet att han ej klarar sig med sina inkomster, suck.

Tycker synd om hans barn som ej får sl kort eller kort till mobilen. Han tycker ju inte om när jag tar upp detta ..såklart

Frågar han dig om du kan betala för barnens kort osv?
  • cathrine100

Hans planering är ussel och ja plötsligt är ett barn utan SL kort att kunna komma till skolan och tappat mobilen och som han var utan hela sommaren men nu när skolan börjat gav jag min gamla mob o köpte kort och då fråga han fint att han behöver ju med kort att komma till skolan. Han har sagt att jg är snäll o generös men vill ju nte att han skall minska på jobbet o leva på min lön för att man kan. Allt ha gått så fort.

• cathrine100

Hans planering är ussel och ja plötsligt är ett barn utan SL kort att kunna komma till skolan och tappat mobilen och som han var utan hela sommaren men nu när skolan börjat gav jag min gamla mob o köpte kort och då fråga han fint att han behöver ju med kort att komma till skolan. Han har sagt att jg är snäll o generös men vill ju nte att han skall minska på jobbet o leva på min lön för att man kan. Allt ha gått så fort.

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-21 21:29:06 följande:

Ok,men vad ger han dig?Får du nåt tillbaka?Tänk på dig själv!Han gör ju det.
  • Aniiee
    cathrine100 skrev 2016-10-21 21:29:06 följande:

Jag hade gett honom numret til lkomunens ekonomi(skuld)rådgivare, och sedan hoppat av den relationen, alt hoppat hem till eget hus, så att säga, och vara särbo.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • cathrine100

Han planerar ju mycket men säger att snart så skall han fixa de o de o vi får mera pengar men hur fan vet jag de? Han blir ju iriterad när jag sätter ultimatum att vad jag betalat mm. Han dår dåligt samvete väl. Men nej får inget just nu till utbyte ???? Men blev pang kär ihonom då

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-21 21:48:49 följande:

Han planerar ju mycket men säger att snart så skall han fixa de o de o vi får mera pengar men hur fan vet jag de? Han blir ju iriterad när jag sätter ultimatum att vad jag betalat mm. Han dår dåligt samvete väl. Men nej får inget just nu till utbyte ???? Men blev pang kär ihonom då

Tror du på det?Om du nästa gång skulle säga"nej,jag kan inte betala barnens kort (eller nåt),vad händer då?
  • cathrine100

visst kan jag säga det men han fattar ej att han MÅSTE jobba mera! Får dåligt samvete o ser hur ledsen o orolig han blir

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-21 22:41:36 följande:

visst kan jag säga det men han fattar ej att han MÅSTE jobba mera! Får dåligt samvete o ser hur ledsen o orolig han blir

Har han inte råd att betala för sina barn,får han nog ringa till barnens mamma och be om hennes hjälp.Säg det nästa gång.Det är ju deras ansvar!
  • cathrine100

mamman är soc kund och lever från handen til munnen , vi pratate de redan länge sedan med honom. om det .frågade och han berättade. Levt skilda 14 år

• cathrine100
    Aniiee skrev 2016-10-21 21:46:52 följande:

Jag hade gett honom numret til lkomunens ekonomi(skuld)rådgivare, och sedan hoppat av den relationen, alt hoppat hem till eget hus, så att säga, och vara särbo.

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-22 00:26:28 följande:

mamman är soc kund och lever från handen til munnen , vi pratate de redan länge sedan med honom. om det .frågade och han berättade. Levt skilda 14 år

Då borde pappan fråga hjälp från soc.Om han inte klarar sin familj.Och barnen är väl nästan vuxna nu,dom får börja jobba då.
  • cathrine100
    Connie07 skrev 2016-10-22 08:41:34 följande:

Då borde pappan fråga hjälp från soc.Om han inte klarar sin familj.Och barnen är väl nästan vuxna nu,dom får börja jobba då.

Han är sambo med mig så mina inkomster räknas och han får inget bostadsbidrag heller för vi bor ihop.
  • äldreochklokare
    cathrine100 skrev 2016-10-21 20:32:16 följande:

Glömde skriva ännu att vi bott ihop från augusti och han efter det minskat på arbetstakten...som jag inte har sån koll på när jag ej ser hans konto

Augusti, då har det bara gått ett par månader och det är redan så stora problem ekonomiskt?
    Ni har säkert fina känslor för varann men inse att du är en stoooor hjälp ekonomiskt för honom. Hur skulle han göra om ni inte hade träffats? Så får han göra med sin ekonomi även nu.
    Att du flyttat in och bidrar till hyran är bara det säkerligen ett lyft för honom men varför du ska betala en massa för hans barn förstår jag inte.

Jag är 40+ också sambo ,med skillnaden att vi har barn båda två men vi betalar alltid för våra egna barn och sen delar vi på resten av våra utgifter.
  • Connie07
    cathrine100 skrev 2016-11-22 12:47:11 följande:

Han är sambo med mig så mina inkomster räknas och han får inget bostadsbidrag heller för vi bor ihop.

Med andra ord du försörjer honom och hans familj?Känns det bra?
Svar på tråden Utnyttjad?