• Anonym (uppgiven)

Hur hanterar ni oron för fler missfall?

Måste få skriva av mig. Idag är jag på BIM+1 och mensen syns inte till ännu. Jag har hög temp, ömma bröst och mår illa dygnet runt. Precis samma symtom som tidigare graviditeter och känns likadant i kroppen. Är jag glad? Nej. Har fått två missfall sedan början på sommaren och har inga barn sedan tidigare. Jag är inte alls lycklig, bara ängslig och ledsen. 

De tidigare graviditeterna har jag fått svaga positiva test först på BIM+7, strax före MF så känns lönlöst att testa, och kommer ju säkert bli missfall oavsett känns det som...

Fick idag veta att min bästa kompis blivit gravid på första försöket. Jag är SÅ ledsen. Varför skall det vara osäkert och svårt just för oss? Killen har börjat vela, tycker det är jobbigt med MF och säger att han vill pausa verkstaden för ett år. Vet inte vad jag skall göra av mig själv.

• Svar på tråden Hur hanterar ni oron för fler missfall?
  • Anonym (uppgiven)

Ingen annan som känt som jag efter flera MF?

• Anonym (som du)

Har också haft flera MF medan alla andra fick barn.  Till slut gick det tydligen, är i v 27 nu. Jag har aldrig ÄL-testat, aldrig testat tidigt, det gör ju ingen skillnad. Kom ihåg att man inte kan ha "sen mens", det är snarare sen ÄL. Allt sköts ju hormonellt. :) 

• Anonym (uppgiven)

Åh, va roligt. Grattis!

Hur många missfall fick ni och gick det "på naturlig väg" för er sedan?

Det känns som alla jag läst om som haft 3 missfall eller fler har fått gör ivf eller liknande. Därför känns detta lite som sista chansen, även om det inte är så förstås.

• Muffins2017

Man behöver inte göra ivf efter flera missfall. Statistik visar att dom som har problem med upprepade tidiga missfall, får ett levande barn i ungefär lika stor utsträckning som andra par som försöker. Bara att man måste lida igenom missfall innan det blir en riktig graviditet. Vilket naturligtvis är påfrestande.

Hoppas det funkar den här gången!

• Anonym (jag med)

Har haft två missfall i år...det sista sent i v 13. Har mått skit sen dess och är nu inför första försöket igen efter det...ÄL nästa vecka nån gång. Känner oro över att bli gravid och inte våga tro det ska gå bra och känner oro över att inte bli gravid igen alls...motsträviga och jobbiga känslor. Men jag vill ju inget hellre än att få ett barn ihop och för att nå dit måste vi göra resan och hoppas på att det någon gång blir vår tur att få ett levande barn...men just nu känns målet väldigt långt borta och jag är mest bara rädd. Snart är jag för gammal med. 

Enda positiva är ju att vi ändå blivit gravida två gånger..men det måste ju stanna kvar med och det går så himla lång tid mellan försöken när man får sent missfall. Hade ju bf i januari...nu kanske jag inte ens lyckas bli gravid innan januari, så blir ju en sommar/höst-bäbis nästa år som tidigast...det suger.

• Anonym (som du)
    Anonym (uppgiven) skrev 2016-10-18 22:37:24 följande:

Åh, va roligt. Grattis!

Hur många missfall fick ni och gick det "på naturlig väg" för er sedan?

Det känns som alla jag läst om som haft 3 missfall eller fler har fått gör ivf eller liknande. Därför känns detta lite som sista chansen, även om det inte är så förstås.

Tack! Vi fick 2 MF, men efter ca 8-9 mån blev jag gravid spontant. Tänkte att det nu iaf berättigar en utredning om det skulle skita sig ännu en gång.
Svar på tråden Hur hanterar ni oron för fler missfall?