• Smeagoul

Är jag bipolär?

Jag har totalt gjort 6 utredningar angående bipolär sjukdom med 6 olika läkare och varje gång har det visat att jag inte har det , jag har fått fyllt i mina upplevelser och anhöriga sina.

Problemet är att mina anhöriga påpekar att gud vad manisk du var i somras osv , medans mina vänner och min far inte alls tycker jag har varit konstig , verkar som vissa av mina anhöriga har bestämt sig att det är bipolär jag har , jag har diagnos på add och läkaren misstänker numera adhd och motiverar detta med att min adhd ser ut som ADD när jag är deprimerad som jag oftast är under vintern.

Vad tror ni?

Nån som varit med om samma sak?

Jag blir fan tokig snart..

• Svar på tråden Är jag bipolär?
  • Kakmonsterarg

Har du gjort noggranna undersökningar o utreds hos olika psykologer så är du inte bipolär o de ska du va glad över för de är en jobbig sjukdom :( Man kan ha symtom på många diagnoser men de räcker ändå inte till riktigt för att få en hel diagnos om du förstår.. Många diagnoser kan även påminna lite om varann så du får lita på vad psykologen kommit fram till isåfall :)

• Smeagoul

Jag litar fullständigt på läkarna! Jag är 100% säker på att jag inte är bipolär.

Det är mina anhöriga som inte ger sig! Och dom påverkar dom som har hant om min adhd medicinering så att dom vill ta paus i den "utifall" jag skulle bli manisk av medicinen.

Blir så jävla frustrerad för det sätter käppar i hjulen på mig att fungera på jobbet utan medicin

• Långbenopluto
    Smeagoul skrev 2016-10-16 16:49:28 följande:
    Jag litar fullständigt på läkarna! Jag är 100% säker på att jag inte är bipolär.

Det är mina anhöriga som inte ger sig! Och dom påverkar dom som har hant om min adhd medicinering så att dom vill ta paus i den "utifall" jag skulle bli manisk av medicinen.
    Blir så jävla frustrerad för det sätter käppar i hjulen på mig att fungera på jobbet utan medicin
    Ta med dina närmaste till läkaren så dom får höra!

Du behöver få stöttning från dina nära och kära!
Svar på tråden Är jag bipolär?