• Klaramara

När blir ägglossningen som vanligt efter missfall?

Vi blev äntligen efter tre års försök gravida i våras. Lite chockade men väldigt glada. I juni fick vi tyvärr missfall i vecka 9. Min cykel har ännu ej riktigt hämtat sig och jag har inte blivit gravid igen (många säger att det är lättare efter ett missfall). Känns lite hopplöst nu.. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden När blir ägglossningen som vanligt efter missfall?
  • Anonym (Hcg)

När jag fick MF så hade jag därefter två längre cykler än normalt och sen hade jag en normallång cykel. Blev gravid ägglossningen efter det. Efter missfallet så fick jag lämna blodprover och hcg (gravidhormon) gick inte ner så fort som läkaren ville så jag fick lämna fyra prov totalt tror jag innan jag var nere på noll. Tror det hänger ihop med mina längre cykler som jag hade. Kroppen trodde nog halvt om halvt att den fortfarande var gravid. En massa gravidsymtom hade jag med inför varje mens de där två längre cyklerna (så jag hoppades ju). Så summa summarum så blev jag gravid på fjärde cykeln efter MF. Vet att det inte är ovanligt att bli gravid ägglossningen efter MF men så var det inte för mig och är förstås ingen regel. Vet att det enda man vill är att bli gravid igen och lider med dig. Hoppas du blir gravid snart igen.

• Anonym (Hcg)

När jag fick MF så hade jag därefter två längre cykler än normalt och sen hade jag en normallång cykel. Blev gravid ägglossningen efter det. Efter missfallet så fick jag lämna blodprover och hcg (gravidhormon) gick inte ner så fort som läkaren ville så jag fick lämna fyra prov totalt tror jag innan jag var nere på noll. Tror det hänger ihop med mina längre cykler som jag hade. Kroppen trodde nog halvt om halvt att den fortfarande var gravid. En massa gravidsymtom hade jag med inför varje mens de där två längre cyklerna (så jag hoppades ju). Så summa summarum så blev jag gravid på fjärde cykeln efter MF. Vet att det inte är ovanligt att bli gravid ägglossningen efter MF men så var det inte för mig och är förstås ingen regel. Vet att det enda man vill är att bli gravid igen och lider med dig. Hoppas du blir gravid snart igen.

• Pappasjänta

Hej!

Tänkte dra min historia i jakt på barn:

1 maj slutar jag med p-piller.

Som bekant kan det vara svängigt i början att få ordning på menscykeln.

Den första "riktiga mensen" kommer i juni, en långvarig mens.

Av någon anledning tar jag 4 dagar senare ett gravtest som visar plus. Helt chockad av händelsen blir det koll på mvc för att utesluta utomkvedshavandeskap mm.

De ser inget speciellt utan räknar det som ett ytterst tidigt missfall. Får lämna tre blodprov under veckan som följer för att se att värdet går ner, o att kroppen sköter det själv.

Får vissa stänkblödningar och molvärk under resterande månaden.

Efter detta har jag dålig koll på äl o mens. Har.testat med ÄL-stickor som visat smiley i mer än 8 dagar en period utan att sedan resultera i graviditet.

Den oregelbundna mensen gör mig tokig. Alla dessa tester hit och dit. I september fick jag enbart 2-3 dagars blödning och nu i oktober ingenting ännu. Har testat med gravtest men inget plus.

Dessutom värker äggstockar eller livmoder nå fruktansvärt! Gick till läkaren idag då jag själv.misstänkte uvi. Men ingen uvi eller infektion.

Kan det var en cysta? Det värker kopiöst o jag har yrsel stundom.

Tycker kroppen är i kaos. Ingen harmoni..börjar tro att det är nåt kvar sen missfallet som spökar ????

Någon som kan ge något tips om råd eller som är i samma sits?

• Klaramara

Hej Anonym och Pappasjänta, Tack för era inlägg. Grattis Anonym till att det ordnade sig - jätte roligt! 
    Till Pappasjänta hmn låter onekligen inte bra men om de kollat att allt är borta så borde det ju vara så.. Men du får kanske kolla igen. 
    Själv hade jag en blödning i kanske 10 dagar. Fick en infektion efter några veckor i ljumsken.. trodde det hörde ihop med missfallet för jag kunde inte avgöra var smärtan kom ifrån men den gick över och det var sa läkarna en trång passage i ljumsken och hade inte med missfallet att göra - vet inte om jag tror på det riktigt då hela kroppen hänger ihop på olika sätt. Men i vilket fall som helst  hoppas du mår bättre snart!!
    Själv är jag nu inne på fjärde cykeln efter missfallet och har vad det verkar ingen riktig ägglossning .. Ja ja får avvakta lite till innan det blir läkare igen. Må väl! <3

• Pappasjänta

Tack för ditt svar klaramara!

Då jag kände att jag ville vara säker fick jag tid på kvinnokliniken någon dag efter.

Berättade allt för läkaren. Tog gravtest samt för klamydiates (gjordes tydligen alltid) men det gjorde mig inget. Det genomfördes ett vul. Han såg inget avvikande,2 friska äggstockar. Han såg att livmodern "tjockat på sig" vilket jag antar är ett tecken på mens, så sa han iaf. Hade såklart hoppas att det fanns nåt som kunde tyda på graviditet.

Fick iaf glädjas att inget var fel såklart, men tråkigt med smärtan o såklart att det inte är nåt litet gryende liv där inne.

Dag 37 och ff ingen mens.

Trevlig helg :)

Svar på tråden När blir ägglossningen som vanligt efter missfall?