• Linnis92

Snuttar varje timme nattetid

Min tjej - 4 månader- har helt plötsligt börjat vilja snutta/äta varje timme på natten. Trots napp. Vi har samsovit de senaste två månaderna ca. Funderar på om det kan vara så att hon rent av blir störd av att ligga bredvid mig, mina rörelser och doften av mat? Vad har ni för erfarenheter?

Har nu lagt henne i hennes egna säng så får vi se hur denna natt blir.

• Svar på tråden Snuttar varje timme nattetid
  • elinlinnea

Så blev min son också, dock kring 3 mån. Krånglade någon vecka med vakna nätter och bebis konstant hängande på tutten, testade sedan att ge lite ersättning innan läggning för att sedan ge honom bröstet tills dess att han somnade. Han sov då hela natten.

• Linnis92
    elinlinnea skrev 2016-10-13 23:26:47 följande:

Så blev min son också, dock kring 3 mån. Krånglade någon vecka med vakna nätter och bebis konstant hängande på tutten, testade sedan att ge lite ersättning innan läggning för att sedan ge honom bröstet tills dess att han somnade. Han sov då hela natten.

Ja en sån fas hade hon också vid tre månader. Superjobbigt! Hon tar ju inte flaska heller. Har börjat ge gröt på kvällen nu för att hon ska sova bättre, vi får väl se om det har resultat x)
Svar på tråden Snuttar varje timme nattetid