• emwoll

frisör, graviditetspenning ansökan?

Hej!
    Någon med erfarenhet  och tips på att söka graviditetspenning som också arbetar som frisör? 
    Jag är frisör och egenföretagare, sitter i detta nu med att knåpa ihop min ansökan. Och har då ingen arbetsgivare att vända mig till. 

• Svar på tråden frisör, graviditetspenning ansökan?
  • Axe

Du kommer nog få avslag för frisör är varken tungt, stressande eller farligt.

Varför söker du ens?

• Anonym (Väntar barn.)
    Axe skrev 2016-10-13 11:25:09 följande:

Du kommer nog få avslag för frisör är varken tungt, stressande eller farligt.

Varför söker du ens?

Vilken konstig kommentar. Det finns folk som jobbar på kontor som får det godkänt.

Nu är jag inte frisör. Men kan tänka mig att det visst ör tungt! Stå upp majoriteten av dagarna. Konstiga ställningar osv.

Med en stor mage å tröttheten på slutet är det säket otoroligt jobbigt.

Till Ts, förklara vad du gör under en arbetsdag. Att det inte finns några andra arbetsuppgifter du kan utföra ist. Vad som förväntas av dig. Med böjningar, gång osv.
  • MP88
    Jag vet frisörer som fått sin ansökan godkänd, dock bara på 50%. Det är ju svårt för dig att nå fram till kunden när magen blir stor. Du kommer ha svårt att stå en hel arbetsdag! Frisör är ett tufft yrke! SÖK!
  • emwoll

Tack för de seriösa svaren! 

Ska skicka in en så utförlig förklaring som möjligt och hoppas att den går igenom. Och skulle det bli till 50% så är det toppen! Kommer underlätta mycket med kortare dagar.

Svar på tråden frisör, graviditetspenning ansökan?