0 mogna ägg vid upprepade IVF
Hej!
Har aldrig känt behov av att skriva här förutom nu när jag är ledsen. Jag och min man har varit ihop i många år och har efter lång tid lyckats bli gravida av oss själva, slutade med missfall och vi gjorde IVF:
IVF 1. 6 ägg plockades. Ingen befruktning och återföring (sofiahemmet). Gonal-F. Plockades dag 12.
IVF 2. 7 ägg plockades. 2 befruktades men 1 överlevde och återfördes. Tog sig inte. Menopur, dos 225. Akademiska. Plockades dag 12.
IVF 3. 9 ägg plockades. Alla ägg omogna. Menopur, dos 350 (max). Akademiska. Plock dag 15
Idag ringde alltså läkaren från Akademiska och sa att inga ägg blivit mogna trots att de plockades på dag 15. Längre kan man inte gå säger han, i väntan på mognad. Han var själv förvånad över att äggen inte var mogna när de var så stora. På onsdag skulle han pratade med de andra läkarna om vad de ska göra, han sa att vi kanske ska tänka över äggdonation och att IVF inte var ngt för oss.
Känner mig ledsen. Har ni varit med om något liknande? Vad har ni gjort med omogna ägg? (vi har 2 gratisförsök kvar, kanske kan man testa Gonal-F igen och skruva upp dosen?)