• annika1987

0 mogna ägg vid upprepade IVF

Hej!

Har aldrig känt behov av att skriva här förutom nu när jag är ledsen. Jag och min man har varit ihop i många år och har efter lång tid lyckats bli gravida av oss själva, slutade med missfall och vi gjorde IVF:

IVF 1. 6 ägg plockades. Ingen befruktning och återföring (sofiahemmet). Gonal-F. Plockades dag 12.

IVF 2. 7 ägg plockades. 2 befruktades men 1 överlevde och återfördes. Tog sig inte. Menopur, dos 225. Akademiska. Plockades dag 12.

IVF 3. 9 ägg plockades. Alla ägg omogna. Menopur, dos 350 (max). Akademiska. Plock dag 15

Idag ringde alltså läkaren från Akademiska och sa att inga ägg blivit mogna trots att de plockades på dag 15. Längre kan man inte gå säger han, i väntan på mognad. Han var själv förvånad över att äggen inte var mogna när de var så stora. På onsdag skulle han pratade med de andra läkarna om vad de ska göra, han sa att vi kanske ska tänka över äggdonation och att IVF inte var ngt för oss.

Känner mig ledsen. Har ni varit med om något liknande? Vad har ni gjort med omogna ägg? (vi har 2 gratisförsök kvar, kanske kan man testa Gonal-F igen och skruva upp dosen?)

• Svar på tråden 0 mogna ägg vid upprepade IVF
  • gammelpysen

Har inte någon erfarenhet av liknande, vi är inne på vårt första IVF-försök, men jag tycker att det låter märkligt? Jag hade äggplock på dag 16, började med gonal-f 112,5 och stegrade mot 150 mot slutet. 
    Har du ringt privata kliniker? andra läkare? kanske kan vara skönt att höra med fler vad de anser?
    Stor kram och lycka till!

• vinterbebis12

Hej, förstår dig, det är en tuff resa men ge inte upp. Kör ni långa protokollet? Om inte tror jag på det för er eftersom det "nollställer" och får alla ägg i samma fas. Be även om pregnyl som ägglossningspruta istället för ovitrelle. Ska tydligen göra mer för äggmognaden. Maxdos med menopur är minst 450 (vet det eftersom jag tagit det själv)

• Jag är bara jag

Gjorde 7 behandlingar som resulterade i 5 ÄP och endast 2 ET. Trots maxdos oxh Pregnyl. Blev ED för oss. Och läkaren har rätt- maxgränsen för antal sprutdagar är 15. Blir det ÄD för er så är det värt det! Jag är äntligen gravid i v.33! Drömmer

• annika1987
    gammelpysen skrev 2016-10-10 21:55:38 följande:

Har inte någon erfarenhet av liknande, vi är inne på vårt första IVF-försök, men jag tycker att det låter märkligt? Jag hade äggplock på dag 16, började med gonal-f 112,5 och stegrade mot 150 mot slutet. 
    Har du ringt privata kliniker? andra läkare? kanske kan vara skönt att höra med fler vad de anser?
    Stor kram och lycka till!

Hej! Nej jag har inte ringt andra kliniker. Kan man rådfråga läkare på ex privata klinker utan att de tar betalt. tänker att de har fullt upp med sina klienter?
    vinterbebis12 skrev 2016-10-10 22:08:48 följande:

Hej, förstår dig, det är en tuff resa men ge inte upp. Kör ni långa protokollet? Om inte tror jag på det för er eftersom det "nollställer" och får alla ägg i samma fas. Be även om pregnyl som ägglossningspruta istället för ovitrelle. Ska tydligen göra mer för äggmognaden. Maxdos med menopur är minst 450 (vet det eftersom jag tagit det själv)

Tack för pepp. Vad menas med långa protokollet? Tack för info om maxdos och alternativ ägglossningsspruta. Ska prata med min läkare på torsdag då han haft möte med sin kollegor om vårt fall.
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 14:09:49 följande:

Gjorde 7 behandlingar som resulterade i 5 ÄP och endast 2 ET. Trots maxdos oxh Pregnyl. Blev ED för oss. Och läkaren har rätt- maxgränsen för antal sprutdagar är 15. Blir det ÄD för er så är det värt det! Jag är äntligen gravid i v.33! Drömmer

Grattis! Härligt att du snart blir förälder! Är inte främmande för donation men vill veta vad jag har för möjligheter "på egen hand" först. Gjorde din donationen i sverige eller utomlands? Hur lång tid tog det från att ni bestämde er till att barnet var i magen? Lycka till!

• Jag är bara jag
    annika1987 skrev 2016-10-11 18:46:09 följande:

Grattis! Härligt att du snart blir förälder! Är inte främmande för donation men vill veta vad jag har för möjligheter "på egen hand" först. Gjorde din donationen i sverige eller utomlands? Hur lång tid tog det från att ni bestämde er till att barnet var i magen? Lycka till!

För gammal för ÄD i Sverige så gjort alla våra i Tjeckien. 7 stycken krävdes p.g.a missfall, men med ändrad medicinering gick det äntligen vägen. Tog 2,5 år från att vi började behandling tills jag blev gravid nu. Tack!
  • vinterbebis12
    annika1987 skrev 2016-10-11 18:46:09 följande:
    Hej! Nej jag har inte ringt andra kliniker. Kan man rådfråga läkare på ex privata klinker utan att de tar betalt. tänker att de har fullt upp med sina klienter?
    vinterbebis12 skrev 2016-10-10 22:08:48 följande:

Tack för pepp. Vad menas med långa protokollet? Tack för info om maxdos och alternativ ägglossningsspruta. Ska prata med min läkare på torsdag då han haft möte med sin kollegor om vårt fall.Grattis! Härligt att du snart blir förälder! Är inte främmande för donation men vill veta vad jag har för möjligheter "på egen hand" först. Gjorde din donationen i sverige eller utomlands? Hur lång tid tog det från att ni bestämde er till att barnet var i magen? Lycka till!

Det som menas med långa protokollet/långa metoden är att man först "stänger av kroppen" med nässpray för att sedan börja stimulera. Googla så får du det säkert förklarat på ett bättre sätt. Vilken klinik går du på?
  • annika1987
    vinterbebis12 skrev 2016-10-11 20:26:19 följande:

Det som menas med långa protokollet/långa metoden är att man först "stänger av kroppen" med nässpray för att sedan börja stimulera. Googla så får du det säkert förklarat på ett bättre sätt. Vilken klinik går du på?

Okej. Nej jag har inte använt spray. Går på reproduktionscentrum på akademiska
  • vinterbebis12
    annika1987 skrev 2016-10-12 06:38:55 följande:
    Okej. Nej jag har inte använt spray. Går på reproduktionscentrum på akademiska
    Vi gjorde korta metoden 2 försök men bytte sen till långa och med mycket bättre resultat. Fick två barn på samma äggplock (dock ej tvillingar, utan på FET :)

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden 0 mogna ägg vid upprepade IVF