• skumbanan

Gonal F

Hej!

Jag gör korta metoden och är inne på min sjunde dag med Gonal F.

Tar 225 varje dag. Är nyfiken om ni känt av något av dessa hormoner?

Jag har lätt molvärn och extremt mycket flytningar. Orolig att det ska visa lite alternativ för många äggblåsor på ultraljudet imorgon.

• Svar på tråden Gonal F
  • Popetot

Jag har två ivf i bagaget. Jag hade inga symptom av gonal f. Ändå hade jag 16 respektive 20 ägg med betydligt lägre dos än dig. Tyvärr är jag för lättstimulerad så det är inte så många av mina ägg som är mogna och kan befruktas. Lycka till i morgon!

• gammelpysen
    skumbanan skrev 2016-10-09 14:16:30 följande:

Hej!

Jag gör korta metoden och är inne på min sjunde dag med Gonal F.

Tar 225 varje dag. Är nyfiken om ni känt av något av dessa hormoner?

Jag har lätt molvärn och extremt mycket flytningar. Orolig att det ska visa lite alternativ för många äggblåsor på ultraljudet imorgon.

Oroa dig inte, läkarna vet vad de gör. De tar ju blodprov också för att se att det går som det ska. 
  • CBH2

Jag tar gonal-f 50 enheter, 9e sprutdagen idag (har pcos och har högt AMH-värde). Var på VUL i fredags och hade en på 11,2 mm, fick då fortsatt ordination på 50 enheter. Ska tillbaka imorgon och se om det växt något :) 

De senaste dagarna har jag känt av mycket mer flytningar, men annars är jag fri från biverkningar, peppar peppar..

PCOS, har provat pergotime och letrozole, nu Gonal-F för ägglossningsstimulering
  • irrbloss_83

Jag hade också lägre dos än du, 100 E/dag, minns också att jag hade mer flytningar och efter ett tag också molvärk över äggstockarna när äggen började växa till sig lite. Men annars hade jag inte direkt några symtom vad jag minns. Var kanske lite mer energisk än vanligt, fast det kanske var inbillning också...

• Chili81

Jag börjar med Gonal F i slutet av november, 300 E (långt protokoll, börjar med Synarela om 11 dagar). Första Ivf så jag har ingen aning om hur min kropp kommer att reagera. Är såklart orolig för överstimulering. Skönt att höra att inte alla får biverkningar!

Svar på tråden Gonal F