• linnealorentzson

psykisk ohälsa

Hej! Jag är en tjej som har och har haft mycket problem med psykisk ohälsa.
    Därför har jag nu skaffat en tråd här där ni som vill veta eller vill ha tips om psykisk ohälsa. ni kan ställa vika frågor ni vill och om allt möjligt. Ni får jätte gärna vara anonyma jag ger tips och svarar endå så klart. så ställ så många frågor ni vill. tack :)

Glöm inte att du är fin och värd mycket :)

• Svar på tråden psykisk ohälsa
  • Anonym (förälder)

vilken typ av psykisk ohälsa har du erfarenhet av?

• linnealorentzson

psykisk ohälsa är när du inte mår bra psykist.

Deppression,panikångerst/ ångerst, anorexia/ätstörning/bullemia, självskadebeetende, självmordstankar osv det mesta. är det något särkilt du tänker på?

• Anonym (förälder)
    linnealorentzson skrev 2016-10-04 14:46:07 följande:

psykisk ohälsa är när du inte mår bra psykist.

Deppression,panikångerst/ ångerst, anorexia/ätstörning/bullemia, självskadebeetende, självmordstankar osv det mesta. är det något särkilt du tänker på?

oj har du erfarenhet av allesammans?

jag har en tonåring som mår dåligt, hopplöshet, finns ingen framtid, självmordstankar ibland. Som förälder känns det så hemskt, man kan inte göra så mkt känns det som, men man vill ju. 
  • Anonym (förälder)
    linnealorentzson skrev 2016-10-04 15:58:26 följande:

Va trist. Har ni kontakt med bup? Vet du om hon har Självskadebeetende?

ja BUP, medicin, läkarkontakt och kuratorstöd till oss föräldrar. Hållit på ett par år nu, trodde det var en ljusning på gång men så i höst kraschade det igen. 

inget självskadebeetende mer än att det finns tankar på det, när det är som värst
  • linnealorentzson

Jag tycker enligt mina kunskaper som jag infattat av mina egna problem som är nästan lika dan är att ni ska ta det lungt och se till att inget stressar henne. det kan vara skolan, hemma, kompisar osv Stress botar inte någon medicin mot så håller du stressen nere kommer allt annat ligga i schak också. en sak jag gjorde när jag skulle bli minde stressad eller ja igentligen min mamma som är stort och viktigt stöd är att de tog bort min mobil. när jag inte hade min mobil blev jag en helt annan person och va lungn och mådde bra. så ett allternativ är ju att kanske lägga ut mobilen om nätterna så den inte stör eller så. mobilen är ett stort stressmoment. :)

• Ser0tonin
    Anonym (förälder) skrev 2016-10-04 16:41:41 följande:
    ja BUP, medicin, läkarkontakt och kuratorstöd till oss föräldrar. Hållit på ett par år nu, trodde det var en ljusning på gång men så i höst kraschade det igen. 

inget självskadebeetende mer än att det finns tankar på det, när det är som värst
    Ert barn behöver terapi. Hur gammal är hon/han och vilken medicin har hon samt styrka, och längd hon/han stått på den?
Svar på tråden psykisk ohälsa