• Joo3221414

Livmodern vid naveln?

Är gravid med mitt andra barn i v 14+1 och jag känner som en hård stor boll i magen var kanten når till naveln. Jag vet att livmodern borde sträcka sig lite över blygdbenet vid den här veckan egentligen, men kan det vara livmodern jag känner ändå? Eller är det typ hårda tarmar eller någonting annat?

Tilläggas bör att jag hittade hjärtljuden med en doppler som jag fick låna för en vecka sedan mitt emellan naveln och blygdbenet.

Vad tror ni? Hur var det för er när ni väntade andra barnet? Var hittade ni hjärtljuden vid den här veckan?

• Svar på tråden Livmodern vid naveln?
  • Mallemamma

Kanske är tvillingar? Är med i vecka 15, och har med lyssnat med doppler men bebisen verkar ligga långt ner, känner inte riktigt livmoderns kant men den är inte nära naveln än iaf :)

• Micka!

Min livmoder sträckte sig till naveln i v 15, med 1 barn i magen, kändes väldigt tydligt på morgonen med full urinblåsa, så det är livmodern du känner! Kände rörelser i magen från v. 13 med alla mina 3 barn. I v 18 riktiga sparkar

• Joo3221414

Får hoppas det inte är tvillingar! Det vore ju underbart med flera barn men det skulle bli alldeles för tungt för mig. :)

Då så, då är det nog livmodern jag känner. Känns också extra tydligt innan jag går och kissar. Vad kul med rörelser så tidigt! Jag tror att jag också har börjat känna lite fladder då och då, men vågar inte lita på det förrän jag känner någpt rejälare. :) min förra graviditet så kände jag först i vecka 22 :/ livmodern i framvägg.

Svar på tråden Livmodern vid naveln?