• LitetL

när byta till sittdelen bugaboo? byta tidigt till sittdelen

Hej!

Jag undrar när ni som bytt till sittdelen tidigt har bytt? Hur gamla var era bebisar?
    Vi har en bugaboo och en liten vagnhatande tjej här hemma. Hon är alldeles för nyfiken, vill vara med och kika på allt..

• Svar på tråden när byta till sittdelen bugaboo? byta tidigt till sittdelen
  • elin1989

Jag vet inte med just den vagnen men i allmänhet brukar de väl säga 4 eller 6 månader? 6 månader är nog det vanligaste. Jag bytte vid 4 månader.

• Ca_rr_o87

Nu hade jag inte den vagnen men vi bytte vid 3 1/2 - 4 månader. Min tjej var oxå väldigt nyfiken av sig. Vi köpte inovi dyna, kan rekommendera den starkt. Dom sitter ganska trångt och skönt. Det är skydd på sidorna så dom inte glider runt. Den toppen tills dom lär sig sitta själva :)

• topaz.

Vi har en också en Bugaboo. Bytte till sittdelen när min son var 3 månader. Han vägrade att ligga i liggdelen så det blev bara att bära i sele eller famn tills vi bytte del. Köpte en inovidyna till sittdelen eftersom han var ganska liten, den gjorde att det blev lite mysigare och han satt bättre i den. Var också lite fundersam över det här med att byta till sittdelen för tidigt eftersom det rekommenderas först från 6 månader men är så glad att jag lyssnade på mig själv och bytte tidigt. Så stor skillnad! Behövde fortfarande bära honom då och då men inte konstant som innan. Så jag säger bara, BYT! :)

• Fairydust

Vi bytte när dottern var ca 3 1/2 månad, hon hatade liggdelen. Med sonen bytte vi runt 4 månader. Funkade jättebra med båda! Har Bugaboo.

• Duckan

I jämförelse med svaren ovan så bytte vi väldigt sent ser jag.
    Tror dottern hann bli 7 månader innan sittdelen åkte på. Jag gick oftast ut när det var sovdags och sov gjorde hon bra i liggdelen.
    Senare var hon hopplös i vagnen och skulle alltid stå upp och kika ut, men helst hängde hon i selen på magen. Uffa vad tungt det var när hon blev framåt året.

Svar på tråden när byta till sittdelen bugaboo? byta tidigt till sittdelen