• Eilahtan89

Vi som försöker bli gravida

Hej!

En tråd för oss med svårigheter att bli gravida, negativa test som olyckliga missfall.

Har själv misslyckats 7 gånger, hoppas nu in i det sista på 8e gången.

Tipsa varandra, stötta varandra, beskriv symtom - hoppas med varandra!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida
  • Yonne

Hej! Vad tråkigt att du inte blivit gravid. Är du över 35? I så fall kan det vara bra att ringa om utredning redan nu. Är du under 35, har du fortfarande goda chanser att bli gravid naturligt. De flesta lyckas inom 12 månader, men det kanske du vet? Jag tror att de flesta i detta forum har försökt längre än drygt ett halvår. Själv väntar jag mens efter ca 24:e försöket, jag har tappat räkningen. Känner inte efter vid BIM utan väntar på IVF, vilket kanske kommer att ge oss åtminstone en rimlig chans att bli gravida.

Lycka till med försökandet, jag vet att det är pissjobbigt när det inte går. Själv mådde jag skit när jag försökte 6 månader så jag förstår din känsla. Jag hängde en del i en BIM-tråd för personer som försökt mellan 6 och 12 månader. Men den fanns inte under forumet svårt att få barn. Kanske finns fler i samma situation som dig där? Sedanmådde jag ännu sämre vid 12 försök, 18 försök och nu runt 24 försök. Livskrisen blir djupare och jag hoppas för allt i världen att du slipper gå igenom detta.

• Lilja86

Hej, vi har precis påbörjat en fertilitetsutredning är i samma sits som du. Det känns hopplöst och ledsamt. Än så länge har de inte hittat några "fel" på mig vilket oroar mig ännu mer eftersom jag vill lösa problemet. Funderar ni på en utredning? 

• anna7607

Hej! Hakar på denna tråd... 17 försök med två missfall. Msn blir ju galen och så ledsen. Vet inte hur länge man ska orka. Sista missfallet va 15 maj så jag ger de året ut sen tror jag att jag ger upp. Man blir ju helt knäckt ursch

• Lilja86

Anna 7607 har ni påbörjat utredning? Kämpa på förstår att det är fruktansvärt tungt..

• NovaElton

Försök nr 8, el 9 nu, tappar räkningen lite. Jag har 2 barn sen innan men det skulle vara sambons första.

Nu inväntar mensen som ska komma om ca 10 dagar...

Har däremot gräsligt ont i bröstvårtorna just nu. Och brösten känns tunga...

Återstår att se vad som händer om ca 10 dagar.

• anna7607

Jag har varit och kollat livmoder äggledare ägg och allting ser kanon ut . De måste gå ett år från missfall till hjälp så de är bara att försöka. Men de känns tufft som tusan

• Eilahtan89

@lilja86

Var hos BM i maj 3 månader efter uttag av kopparspiral på grund av lustiga blödningsmönster. Ultraljudet såg bra ut då. Frågade extra om ägg osv då min mamma gick i klimakteriet vid 32, och klart en annan blir orolig för att börja tidigt. Men som sagt, enligt henne inga konstigheter. Blödningsmönstret vart i stort sett normalt redan månaden efter.

Så vidare utredning får väl efterfrågas i februari efter ett år om inget kan ta sig dessförinnan.. :)

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida