• Anonym (Bsidor)

Han har haft ihop det med sin kompis flickvän

Min pojkvän och hans kompis flickvän har haft ihop det. Jag har haft svaga misstankar om det, men inget jag ägnat tanke åt och jag släppte det fort, men nu visade det sig att jag inte hade fel ändå.

Jag är gravid med vårt barn och vet inte vad jag ska ta mig till. Har grinat konstant i 2 veckor nu, vet varken ut eller in. Jag kom på min pojkvän med detta och tog upp det med honom, varpå han förklarade och sa att han tänkt berätta osv.

Vad ska jag göra?! Jag tror jag är påväg att bli deprimerad.

• Svar på tråden Han har haft ihop det med sin kompis flickvän
  • Anonym (när)

Men det var innan ni blev ihop?

Alla har en historia och så länge det inte handlar om otrohet från hans sida är det inget fel att ha en historia. Hjärta

• Anonym (???)

Vadå har han varit otrogen mot dig med henne eller har dom strulat innan han träffade dig? Stor skillnad. Alla har ett liv innan liksom. Men har han varit otrogen förstår jag att du är ledsen.

• Anonym (Bsidor)
    Anonym (när) skrev 2016-09-26 20:27:03 följande:

Men det var innan ni blev ihop?

Alla har en historia och så länge det inte handlar om otrohet från hans sida är det inget fel att ha en historia. 

Nej, han har ju varit otrogen med henne.
  • Anonym (Bsidor)

Ifall ni inte förstod det så har min pojkvän varit otrogen med henne. Detta är inget som hänt tidigare.

• Anonym (när)
    Anonym (Bsidor) skrev 2016-09-26 20:29:17 följande:
    Ifall ni inte förstod det så har min pojkvän varit otrogen med henne. Detta är inget som hänt tidigare.
    Då är han en skit  - du är värd bättre än honom. Hjärta
  • Anonym (???)
    Anonym (Bsidor) skrev 2016-09-26 20:29:17 följande:

Ja då förstår jag. Vet hans kompis om att din kille knullat hans tjej? Tycker du ska berätta det. Du har ingen skyldighet att skydda aset. Hur fick du reda på det? Var det någon spänning mellan dom? Tycker du ska göra slut ts.
  • Anonym (Bsidor)
    Anonym (???) skrev 2016-09-26 20:33:08 följande:

Ja då förstår jag. Vet hans kompis om att din kille knullat hans tjej? Tycker du ska berätta det. Du har ingen skyldighet att skydda aset. Hur fick du reda på det? Var det någon spänning mellan dom? Tycker du ska göra slut ts.

Ja, jag har självklart berättat för kompisen. Han gjorde slut med tjejen samma dag och slog även ner min pojkvän. Jag såg några konversationer mellan dem, det var så jag fick reda på det. Jag vill göra slut men är rädd att jag kommer ångra mig om jag gör det. Han är den enda människan jag älskat men han har verkligen förstört mig. Jag har ingen självrespekt om jag stannar kvar med honom, men jag vet inte hur jag ska klara mig utan honom. Känns så skit att han förstört allt för oss, och barnet.
  • PadimeP

Hur ska du kunna lita på honom igen? Och vad gör det inte med din värdighet och självkänsla om du bara förlåter honom? Jag tycker du ska lämna honom.

• Maggie24

Mitt ex var otrogen mot mig, jag hittade konversationer mellan honom och en kollega till honom. Hon hade bl.a skickat tuttbilder och han hade "jobbat över" flera gånger. Han förnekade såklart att de legat, men jag visste att han ljög så det skrek om det.

Idiotisk och naiv förlät jag honom och vi fortsatte vara tillsammans i ett par månader till, innan jag återigen fick reda på att han fortsatte träffa henne trots att han sagt att det aldrig mer skulle hända.

Dessa månader mådde jag både psykiskt och fysiskt dåligt, jag gick ner mycket i vikt och mådde dåligt hela tiden. Kunde inte lita ett smack på honom och började se ner på mig själv och tycka att det var MITT fel att han varit otrogen. Det gick så långt att jag färgade håret brunt för att jag tänkte "om jag ser ut som hon kanske han tycker om mig mer" (hon hade brunt hår och jag var blond). Är så arg på mig själv nu i efterhand att jag var så svag!!

Hade jag varit i din sits hade jag lämnat honom. Du kommer inte kunna släppa det om du förlåter honom. Har det hänt en gång kan det hända igen!

Oavsett vad du väljer att göra så hoppas jag att du blir lycklig i slutändan!

• Anonym (milla)

Kan du inte dumpa honom och göra abort om det känns rätt och inte är för sent. Kan va mycket roligare och kännas tryggare att starta familjeliv med någon mer pålitlig.

• EmberEyes

Du har väl två val.
    Förlåt honom (på riktigt, inte bara lite grann på ytan) eller dumpa honom och gå vidare.

• En kompis

Åh fina du, du ska lämna honom. En riktigt pissig situation eftersom du är gravid med hans barn, men du kommer knappast bli lycklig med honom, risken är ju stor att han lämnar dig förr eller senare när han inte ens nu är särskilt hängiven dig. Du kommer kunna bli glad igen, du kommer kunna hitta någon annan att bli lycklig med. Om du behåller barnet, se till att hämta stöd hos din familj eller dina vänner i stället, gör den delaktiga i graviditeten så du har någon att glädja dig med, det är så speciellt att vänta ett nytt litet liv! Men det ska inte vara han, du vet det redan själv, annars skulle du ju inte skrivit inlägget, du önskar så klart att det ska bli bättre, men var sjysst mot dig själv och erkänn för dig själv att det är bättre att lämna honom nu än att han lämnar dig sen. Försök tänka lite jävlar anamma det här klarar jag, lämnar du honom har du liksom kontrollen, och du kan börja fantisera om ett bra liv för dig och bebben, även om det inte blir som du tänkt dig. Livet blir ändå aldrig som man tänkt sig! Kram och lycka till

Svar på tråden Han har haft ihop det med sin kompis flickvän