• Progressiv

Vem ser ni helst som USA:s nästa president?

Nyvald president efterträder Barack Obama (D) den 20 januari 2017.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?
  • Progressiv
    Konservativ skrev 2016-09-30 14:59:40 följande:

Mer oroväckande med en mutkolv som Clinton. Vad tycker du att hon har gjort som är så bra under sin tid som senator och utrikesminister? Freden i Irak och Afganistan kanske? Eller att Kina och Ryssland har blivit så fredliga så?

Jag stödjer inte någon av dem, däremot FÖREDRAR jag secretary Clinton. Fortfarande har du inte berört sakfrågan här - vad i DT:s politik är det du anser vara bra?
  • monkees
    Progressiv skrev 2016-09-30 16:38:51 följande:
    Skulle det vara enda anledningen att sympatisera med en viss presidentkandidat? Du är medveten om att det finns typ 1000 olika samhällsfrågor, va?
    Jag bor inte i USA, får inte rösta där och ser på detta helt och hållet utifrån. Tänker du att alla som har svarat här är insatta i USA:s politik? Tillåt mig tvivla. Det är ett personval och inget vi känner igen från svenska förhållanden där vi har politiker som sitter i knä på varandra och efter varje val så ser vi att "det bidde som förut"! No drama. Min ståndpunkt står fast ....gamla elaka, bitska kärringar är farliga så tant Clinton går fetbort.
  • Konservativ
    Progressiv skrev 2016-09-30 16:43:06 följande:
    Jag stödjer inte någon av dem, däremot FÖREDRAR jag secretary Clinton. Fortfarande har du inte berört sakfrågan här - vad i DT:s politik är det du anser vara bra?
    Frågan var vem man helst ser som USA:s nästa president. Det har jag nog svarat på. 

Anledningarna är flera:
    1. Han har ett bra immigrationsprogram.
    2. Han är inte rädd för att identifiera det muslimska hotet.
    3. Han vill inte ha en aggressiv utrikespolitik. Exempelvis vill han ha bättre förhållanden till både Kina och Ryssland.
    4. Han är inte en genomkorrumperad mutkolv.
    5. Det viktigaste: han är motståndare till den tankekontroll som kallas PK.

Svara nu du på vad Clinton har gjort som är så bra.
  • Progressiv
    Konservativ skrev 2016-10-01 09:07:02 följande:

Varför skall jag svara på det när jag inte ens stödjer henne? Jag anser att Trump är värre, behöver ju inte älska Clinton för det. Lite nyanser är alltid bra i sådana här debatter.
  • Dr Nail
    Progressiv skrev 2016-09-30 16:40:05 följande:

Givet ditt ointresse för politik... Varför svara i tråden ö h t?

Varför skulle jag inte svara i tråden? Ont om plats?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-09-29 10:14:51 följande:
    En genomkorrumperad inkompetent sjuk politiker eller en framgångsrik affärsman? Inte så svårt val.
    Framgångsrik affärsman?
    Han ärvde en förmögenhet som sedan minskat. Jag kallar inte det framgångsrikt, utan talanglöst då börsen har stigit stadigt. 

Genomkorrumperad?
    Vet inte riktigt vad det finns för belägg för det?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-01 09:07:02 följande:
    Frågan var vem man helst ser som USA:s nästa president. Det har jag nog svarat på. 

Anledningarna är flera:
    1. Han har ett bra immigrationsprogram.
    2. Han är inte rädd för att identifiera det muslimska hotet.
    3. Han vill inte ha en aggressiv utrikespolitik. Exempelvis vill han ha bättre förhållanden till både Kina och Ryssland.
    4. Han är inte en genomkorrumperad mutkolv.
    5. Det viktigaste: han är motståndare till den tankekontroll som kallas PK.

Nu är inte jag användaren "progressiv" men här är mina kommentarer.

1. Han har väl inget immigrationsprogram alls?
    Eller vad menar du hans program säger?

2. Vad har han identifierat det muslimska hotet som?

3. Inga kommentarer, då det är efter tycke och smak, om hans uttalanden om utrikespolitiken är bra eller dålig,

4. Så bra, men tämligen irrelevant i sammanhanget då det passar in på de allra flesta i starka demokratier.

5. se 3.
  • Rataxes

"Någon Annan"

T.ex. Gary Johnson (libertarian Party)

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Tonårsmamman1
    Rataxes skrev 2016-10-02 14:07:35 följande:

"Någon Annan"

Man blir mörkrädd.
    I en 
    ">intervju
     som kommer gå till historien blottades nyligen att han inte ens visste vad den syriska staden Aleppo var för något. Inte ens det fick honom att öppna skolböckerna. För i veckan lyckades han inte nämna ett enda utländskt statsöverhuvud som han respekterade. Tv-journalisten Chris Matthews gav sig inte: ?Du kan ta vilken kontinent som helst. Kanada? Mexiko? Europa? Asien? Sydamerika? Afrika? Nämn vem som helst!?
    Gary Johnson fick till slut krypa till korset: 
    ">?Jag antar att jag har ett Aleppo-ögonblick"
    . Till slut valde han ?Mexikos förre ledare?. Vilken av dem, undrade Matthews. Johnson viftade uppgivet med händerna och såg ut som en ledsen hund. Trots detta uppger var tredje ung amerikan att de ska lägga sin röst på libertarianernas marijuanaälskande ledare som i förra valet ville halvera statsbudgeten.
  • Rataxes
    Tonårsmamman1 skrev 2016-10-02 14:16:18 följande:
    Man blir mörkrädd.
    I en 
    ">intervju
     som kommer gå till historien blottades nyligen att han inte ens visste vad den syriska staden Aleppo var för något. Inte ens det fick honom att öppna skolböckerna. För i veckan lyckades han inte nämna ett enda utländskt statsöverhuvud som han respekterade. Tv-journalisten Chris Matthews gav sig inte: ?Du kan ta vilken kontinent som helst. Kanada? Mexiko? Europa? Asien? Sydamerika? Afrika? Nämn vem som helst!?
    Gary Johnson fick till slut krypa till korset: 
    ">?Jag antar att jag har ett Aleppo-ögonblick"
    . Till slut valde han ?Mexikos förre ledare?. Vilken av dem, undrade Matthews. Johnson viftade uppgivet med händerna och såg ut som en ledsen hund. Trots detta uppger var tredje ung amerikan att de ska lägga sin röst på libertarianernas marijuanaälskande ledare som i förra valet ville halvera statsbudgeten.
    Det finns tydligen hopp.
    Jag har också svårt att komma på något statsöverhuvud som jag respekterar.
    Det vore verkligen sunt att halvera statsbudgeten, inte minst skära ner militärbudgeten med 43%

Att avkriminalisera marijuana är inte samma sak som att älska det.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Iarwain

Jag hade helst sett mig själv på denna plats, men av de alternativ som i alla fall diskuterats så skulle jag helst sett Bernie Sanders.

• Tonårsmamman1
    Rataxes skrev 2016-10-02 14:30:59 följande:
    Det finns tydligen hopp.
    Jag har också svårt att komma på något statsöverhuvud som jag respekterar.
    Det vore verkligen sunt att halvera statsbudgeten, inte minst skära ner militärbudgeten med 43%

Att avkriminalisera marijuana är inte samma sak som att älska det.
    Du beundrar okunskap?
  • Konservativ
    Iarwain skrev 2016-10-02 12:20:06 följande:
    Framgångsrik affärsman?
    Han ärvde en förmögenhet som sedan minskat. Jag kallar inte det framgångsrikt, utan talanglöst då börsen har stigit stadigt. 

Genomkorrumperad?
    Vet inte riktigt vad det finns för belägg för det?
    Du har helt fel om hans förmögenhet. Forbes uppskattar den till 3,5 miljarder $. Mer än vad jag tjänar på två månader!! Han ärvde några hundra miljoner. 

Att Clinton är korrumperad råder det inga tvivel om.

Det är självklart att Proggressiv inte vill skriva vad Clinton har gjort för bra grejer. Kan du?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-02 16:04:26 följande:
    Du har helt fel om hans förmögenhet. Forbes uppskattar den till 3,5 miljarder $. Mer än vad jag tjänar på två månader!! Han ärvde några hundra miljoner. 

Det är självklart att Proggressiv inte vill skriva vad Clinton har gjort för bra grejer. Kan du?
    Hade han tagit arvet han fick från sin far och satt det i Standard & Poor's 500 index skulle han vara värd 6 miljarder...
    Så ett vanligt amerikanst pensionsspar är hade varit bättre än att satsa på Trump.
    Då får vi heller inte glömma att han även hade en helt annan väg in i affärer än de flesta genom sin fars affärskontakter.

Jag kanske var lite väl elak och sa att förmögenheten minskat, det hade den inte. Däremot minskat mot ett index-sparande.
    Fortfarande uselt facit som affärsman.
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-02 16:04:26 följande:

Clintons korrumption...

Om det inte råder några tvivel, var har du bevisen?

Jag vill inte gärna se Clinton heller, men av två onda ting...
  • Rataxes
    Tonårsmamman1 skrev 2016-10-02 15:54:07 följande:

Du beundrar okunskap?

Jag ser Gary Johnson som "The lesser of 3 evils".

Antar att du gillar Killary.
  • TillFlorida

En röst på Clinton är en röst på en politik som i mycket liknar den vi haft de senaste åtta åren. Det är också en röst på en president som antagligen kommer att få tillsätta flera domare till högsta domstolen. Jag vill definitivt inte ha fler högerkonservativa domare där.
    Clinton vill göra vissa saker inom inrikespolitik som jag inte gillar, men hon är väldigt erfaren av utrikespolitik, och jag litar på hennes förmåga i den rollen.

Trump vill sänka skatten för de rikaste vilket kommer höja stadsskulden rejält. Skulden borde vi betala av så fort vi kan, inte utöka.
    Trump vill förbjuda alla muslimer att besöka USA. Att behandla alla muslimer på det sättet får mig att tänka på de amerikanska lägren som Japan-Amerikaner internerades i under andra världskriget.
    Trump är synneligen impulsiv och lättuppretad. Inte en man som jag skulle vilja ha som "Commander-in-Chief" och President.

• Konservativ
    TillFlorida skrev 2016-10-03 16:19:10 följande:

En röst på Clinton är en röst på en politik som i mycket liknar den vi haft de senaste åtta åren. Det är också en röst på en president som antagligen kommer att få tillsätta flera domare till högsta domstolen. Jag vill definitivt inte ha fler högerkonservativa domare där.

Clinton vill göra vissa saker inom inrikespolitik som jag inte gillar, men hon är väldigt erfaren av utrikespolitik, och jag litar på hennes förmåga i den rollen.

Trump vill sänka skatten för de rikaste vilket kommer höja stadsskulden rejält. Skulden borde vi betala av så fort vi kan, inte utöka.

Trump vill förbjuda alla muslimer att besöka USA. Att behandla alla muslimer på det sättet får mig att tänka på de amerikanska lägren som Japan-Amerikaner internerades i under andra världskriget.

Trump är synneligen impulsiv och lättuppretad. Inte en man som jag skulle vilja ha som "Commander-in-Chief" och President.

men bengjazihillary vill du ha? Vilka politiska motståndare vill du att irs ska granska?
  • Progressiv
    Dr Nail skrev 2016-10-02 12:15:13 följande:

Varför skulle jag inte svara i tråden? Ont om plats?

Tänkte att det är en fördel om det ger dig något. Men det kanske det gör.
  • Progressiv
    Rataxes skrev 2016-10-02 14:07:35 följande:

"Någon Annan"

Du får väl hoppas att han får 3:e mest röster då, efter H.C. och D.T.
Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?