Måååånga barn blir det...
Jag har tre barn med min fd. Pga främst logistiska bekymmer bor alla barnen med mig och har gjort sen vi separerade för fyra år sedan. De har god kontakt med sin far och träffar honom med jämna mellanrum men sover sällan över mer än två tre nätter i sträck nån gång/månad.
Min nya sambo har tre barn som bor hos oss varannan helg samt lov. Deras mamma flyttade med dem till annan ort när de separerade.
Jag och sambon har ett gemensamt barn.
Sambons fd har nu fått barn med sin nya och barnet visade sig vid födseln vara svårt sjuk och kräver dygnet runt vård nu och förmodligen länge framöver.
Så... i fredags dök den naturliga och väntade frågan upp. Kan sambons barn bo hos oss på heltid en längre period.
Givetvis! känner vi spontant, men hur i hela friden ska vi få till det rent praktiskt??
Sju barn i åldrarna 1-12 år. Sambons barn har skola/förskola och aktiviteter på hemorten 9 mil härifrån.
Jag ska börja om att jobba efter föräldraledighet nu i okt och våran lilla har påbörjat inskolning på förskola.
Huset vi bor i är inte anpassat för 9 pers, men sånt går säkert lösa.
Vi har nyligt köpt 7 sitsig bil och den ryms vi ju inte i.
Vill helst låta sambons fd slippa bli inblandad i allt praktiskt. Hon har tillräckligt nog med bäbis just nu. Så snälla ni som har liknande erfarenheter. Hur löser vi detta??