• Hibiskus

stegring gravtest

Hej! Översta är kanske ÄL+12... Har en cykel på mellan 21-26 dagar... Tänker att stegringen är lite för svag? Förra grav var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket i v.4+3. Då också med testlagret.

• Svar på tråden stegring gravtest
  • syntharen

Ser ut att vara en hel normal stegring, grattis! Men sluta testa nu, du är gravid

• Hibiskus

Tack! Men hade en blödning precis i början. Vid ett tillfälle. Sen rosa flytningar i 5 dagar. Trodde jag skulle få MF men testerna blev starkare. (Blödningen var 17/9) Stegrar så långsamt jämfört med sonen. Har två MF i bagaget och tre barn. Yngsta 3 år.

• Hibiskus

Finns det kanske nån som har bild på sina stegringar som varit liknande och som det gått bra för så hade det varit kul att se.

• Mallemamma

Tittar man på de fem sista testerna tycker jag att de är lika starka, och det beror nog på att teststrecket aldrig blir lika starkt som kontrollstrecken på de testerna :) vet inte om du använde äl-sticka men du kan ju ha fel på när äl var annars så att du började testa tidigare nu än med sonen. Sen är ju alla graviditeter olika också såklart. Tror inte du behöver oroa dig men såklart bör du prata med bm om du oroar dig mycket över blödningen.

• Hibiskus
    Mallemamma skrev 2016-09-24 13:31:47 följande:

Tittar man på de fem sista testerna tycker jag att de är lika starka, och det beror nog på att teststrecket aldrig blir lika starkt som kontrollstrecken på de testerna :) vet inte om du använde äl-sticka men du kan ju ha fel på när äl var annars så att du började testa tidigare nu än med sonen. Sen är ju alla graviditeter olika också såklart. Tror inte du behöver oroa dig men såklart bör du prata med bm om du oroar dig mycket över blödningen.

Tack för ditt svar!
    Till saken hör att vi ska resa långresa om 5 dagar och känner mig mest orolig för att det skulle stegra såhär långsamt pga att det kanske är utomkveds. Vid missfall så brukar det ju bara bli svagare o sen blöder jag tillslut. Så ska nog försöka få tid för Vul innan resa bara för att se så det sitter på rätt ställe. För även om det är jobbigt att få MF så är jag beredd på det o kan klara det på resan men ett utomkveds är det svårare med. Men läste nån annanstans någon som skrev att hon trodde testlagret hade mindre färg i sina tester nu. Men kan det vara skillnad sedan 2012 då..
  • Ilse79

Mina test denna gången där det översta är bim. Jag är i v 19 nu.

Tycker din stegring ser normal ut. Lycka till!

• Mallemamma

Ja jag känner igen det där med mindre färg. Jag tycker absolut du ska kolla ändå så det inte är utomkveds innan resan så du inte går och oroar dig :)

Lycka till

• Hibiskus
    Ilse79 skrev 2016-09-24 14:57:26 följande:

Mina test denna gången där det översta är bim. Jag är i v 19 nu.

Tycker din stegring ser normal ut. Lycka till!

Va snällt att du delade med dig. Lycka till med bebisen!
  • Hibiskus

Verkar som att jag ska testa på kvällen istället för tidig morgon. Kom på att jag bara testade kvällstid förra graviditeten för det var mkt svagare på mornarna. Så jag testade att ta på kvällen igen nu och då blev visst strecket mkt starkare med.

• Skrutt 83
    Hibiskus skrev 2016-09-24 21:16:15 följande:

Verkar som att jag ska testa på kvällen istället för tidig morgon. Kom på att jag bara testade kvällstid förra graviditeten för det var mkt svagare på mornarna. Så jag testade att ta på kvällen igen nu och då blev visst strecket mkt starkare med.

Gammal tråd men skulle gärna vilja höra hur det gick för dig? Har nämligen samma problem. Plussade i torsdags och testen blir långsamt starkare. Med dottern 2012 gick stegringen jättesnabbt och på äl+12-13 var teststrecket starkare än kontrollstrecket. Nu är jag på äl+15 eller 18 och strecket är nästan lika starkt som kontrollstrecket men inte riktigt. Digitala sa igår fortfarande 1-2 så är jättenojig att det inte är en frisk graviditet.
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83

Kan tillägga att jag bör vara i v 5 4+3 alt 4+5

• Skrutt 83

Idag slog det digitala äntligen om till 2-3 ????????????

Svar på tråden stegring gravtest