en vän som är beroende av droger och alkohol
hej, jag är 16 år gammal och har en väldigt väldigt nära vän, som betyder allt för mig.. han är 21 år (fyllde 21 för några dagar sedan!) gammal och har druckit under längre tid, och inte lite, han har börjat dricka nästan varje dag för ett tag sedan.. han har hållt på med droger ett tag, han har experimenterat med många olika och nu är han beroende av kokain.. jag har ingen aning vad jag ska göra för att stötta honom, vi har varit bästa kompisar sedan barndom eftersom våra familjer känner varandra och nu börjar han dra sig bort från mig, hans andra vänner och sin familj, han isolerar sig och går nästan aldrig till skolan (uni).. jag är med honom idag, jag märkte igår att han har märken på armarna efter sprutor (finns ingen annan förklaring och märkena är nål märken som går in i skinnet).. märkena är i hans vänstra armveck, han är högerhänt, vilket betyder att han gjort det mot sig själv, trovärdigt att det är droger.. jag älskar honom med hela mitt hjärta men det gör ont att se honom såhär.. vad kan jag göra som en nära vän?
saker ni bör veta: han är djupt deprimerad och schizofren (diagnos som liten, tar fortfarande medicin och visar symptom), han har DID (engelska)..
han är fortfarande sig själv, han är rolig och sprallig och har sin gamla sjuka humor kvar, men han har blivit väldigt smal och spyr upp mat (inte med flit), blöder näsblod, osv osv.
hjälp..